Start probleem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2005 12:26 #1049722
door V700 register
Start probleem is gemaakt door V700 register
Bezit een 740 GLE uit 1988. Rijd op gas en benzine. Start altijd de auto op benzine en rijd vervolgens probleemloos op gas. Echter de laatste week wil hij op benzine niet meer starten. Nu moet ik hem dus doorstarten op gas (moeilijk). Rijd ik nu op de snelweg en schakel over op benzine rijd hij ff lekker en dreigt dan weer af te slaan, om vervolgens weer een heel stuk prettig te rijden. Nu ben ik op zoek naar het brandstof filter, maar kan dat niet vinden.
tevens valt m`n km teller af en toe weg, wat kan hier de oorzaak zijn?
Gr VleksMsx
tevens valt m`n km teller af en toe weg, wat kan hier de oorzaak zijn?
Gr VleksMsx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2005 12:50 #1113432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstoffilter
Hallo,
het brandstoffilter zit zo ongeveer onder de bestuurdersstoel onder de bodem opgehangen. Weggewerkt achter een beschermingsrooster, maar goed zichtbaar. Er naast, zit parallel de brandstofpomp.
Succes, Hans van Oostveen, Lidnr 54
het brandstoffilter zit zo ongeveer onder de bestuurdersstoel onder de bodem opgehangen. Weggewerkt achter een beschermingsrooster, maar goed zichtbaar. Er naast, zit parallel de brandstofpomp.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2005 12:54 #1113435
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,
het signaal voor de k
Hallo,
het signaal voor de km-teller en snelheidsmeter komt van het differentieel. De bedrading is daar via een stekker ingeplugd. Contacten schoonmaken helpt mogelijk. Ook een mogelijkheid is dat in de bedrading daar, door het bewegen van de achteras, waar de bedrading op bevestigd is, een draadbreuk ontstaan is. Dat was bij mij een tijdje geleden het geval.
het signaal voor de km-teller en snelheidsmeter komt van het differentieel. De bedrading is daar via een stekker ingeplugd. Contacten schoonmaken helpt mogelijk. Ook een mogelijkheid is dat in de bedrading daar, door het bewegen van de achteras, waar de bedrading op bevestigd is, een draadbreuk ontstaan is. Dat was bij mij een tijdje geleden het geval.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-08-2006 23:05 #1144605
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vervanging brandstofrelais.
Hallo vleksmax.
Ongeveer dezelfde problemen gehad bij het starten op benzine. Na vernieuwen van brandstofrelais geen startproblemen meer. Het probleem van het af en toe niet functioneren van de snelheidsmeter heb ik nog steeds niet kunnen oplossen. Graag reactie als jouw dat wel gelukt is.
Krijn Sweers, lidno.571, Volvo 740gl station, bwjr.1990, motor B230F, benzine/gas, 330.000 km.
Ongeveer dezelfde problemen gehad bij het starten op benzine. Na vernieuwen van brandstofrelais geen startproblemen meer. Het probleem van het af en toe niet functioneren van de snelheidsmeter heb ik nog steeds niet kunnen oplossen. Graag reactie als jouw dat wel gelukt is.
Krijn Sweers, lidno.571, Volvo 740gl station, bwjr.1990, motor B230F, benzine/gas, 330.000 km.
Moderators: Jerry Stam