Wanneer kop reviseren bij zelfstellende kleppen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2005 22:38 #1049706 door V700 register
Wanneer kop reviseren bij zelfstellende kleppen? is gemaakt door V700 register
Een week geleden heb ik mijn 945 (LPG) vervangen door een 965 2.5 24-klepper.

Rijdt perfect op LPG, en zuiniger dan de 945 (1 op 8,5 vs. 1 op 7), veel vermogen en veel luxe, nu nog het zaakje technisch een beetje leren kennen.
Zo ook de motor: bij de 945 wist je door het kleppen stellen precies wanneer de plaatjes te dun werden en de kop gereviseerd moest worden, zelf ook ettelijke keren gedaan bij 740/940's.

Maar deze 965 met B6254 (S of G, wat betekenen die letters?) -motor, ik weet niet eens hoe het werkt. De kleppen zijn zelfstellend, wat op zich wel lekker is: 24 kleppen stellen zou wat veel van het goede zijn. Maar, doordat je ze niet hoeft te stellen weet je dus ook niet direct wanneer de kop toe is aan een revisie.

Weet iemand hoe je daar achter kunt komen?

Bedankt,

Arthur

P.S. Ik ga wel nu direct Haynes voor de 960 bestellen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2005 20:54 #1113409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleppen stellen????????????????gewoon starten
doordat deze kleppen zichzelf stellen heb je ook bij op gas rijden geen problemen kilometerstanden tot vier ton zijn geen uitzondering bovendien doordat zij altijd de juiste opening hebben is de thermise belasting lager een te strak staande klep deze staat altijd langer open en heeft dus minder tijd om zijn warmte af te geven aan de zitting
de letters s/g staan voor het type motor en het gebruikte systeem van uitlaatgasreiniging dus met of zonder extra luchtpomp om je cat sneller op temperatuur te krijgen
bv B6304 lees Benzine 6 cilinder 3.0 liter 4 kleppen p/cil
B6254 Benxine 6 cilinder 2.5 liter 4 kleppen p/cil

grtz henk (960 b6304s lpg)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC