Een week geleden heb ik mijn 945 (LPG) vervangen door een 965 2.5 24-klepper.
Rijdt perfect op LPG, en zuiniger dan de 945 (1 op 8,5 vs. 1 op 7), veel vermogen en veel luxe, nu nog het zaakje technisch een beetje leren kennen.
Zo ook de motor: bij de 945 wist je door het kleppen stellen precies wanneer de plaatjes te dun werden en de kop gereviseerd moest worden, zelf ook ettelijke keren gedaan bij 740/940's.
Maar deze 965 met B6254 (S of G, wat betekenen die letters?) -motor, ik weet niet eens hoe het werkt. De kleppen zijn zelfstellend, wat op zich wel lekker is: 24 kleppen stellen zou wat veel van het goede zijn. Maar, doordat je ze niet hoeft te stellen weet je dus ook niet direct wanneer de kop toe is aan een revisie.
Weet iemand hoe je daar achter kunt komen?
Bedankt,
Arthur
P.S. Ik ga wel nu direct Haynes voor de 960 bestellen...