Schakelprobleem Eerste Versnelling
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2005 21:29 #1049621
door Eric Bakker (GAST)
Schakelprobleem Eerste Versnelling is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Hallo, Mijn 940 d24tic met 4bak+overdrive wil bij stilstand moeilijk in de eerste versnelling. Hoe warmer hoe moeilijker. Is er gewoon een revisie nodig na zo'n 420000km, of is er iets anders aan de hand, met hoop ik een simpele oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2005 16:46 #1112882
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic eerste versnelling
Revisie kan natuurlijk komen met zo'n stand, maar om te beginnen: wanneer is de versnellingsbak-olie voor het laatst vervangen? En je remvloeistof (doet ook de koppeling)?
...processing endless loop, please wait
...processing endless loop, please wait
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2005 17:08 #1112886
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Adrian 740 91 D24 480k
Het l
Adrian 740 91 D24 480k
Het lijkt me niet de versnellingsbak maar de werking van de koppeling.
Kan veroorzaakt worden door het blijven plakken van de koppeling. Kontroleer of er geen olielekkage is vanuit het klepdeksel.
Blok en bak schoonmaken en olie lekkage opsporen.
Plaat kun je schoonbranden door kort de koppeling hard te laten slippen.
Andere mogelijkheid is een versleten gaffel waardoor de koppeling niet meer genoeg vrijkomt.
Bak moet er af en dan de koppeling vervangen.
Het lijkt me niet de versnellingsbak maar de werking van de koppeling.
Kan veroorzaakt worden door het blijven plakken van de koppeling. Kontroleer of er geen olielekkage is vanuit het klepdeksel.
Blok en bak schoonmaken en olie lekkage opsporen.
Plaat kun je schoonbranden door kort de koppeling hard te laten slippen.
Andere mogelijkheid is een versleten gaffel waardoor de koppeling niet meer genoeg vrijkomt.
Bak moet er af en dan de koppeling vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-04-2005 21:58 #1112905
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eerste versnelling
Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303
als ie niet goed in de eerste versnelling wil is dat meestal te wijten aan het niet goed vrijkomen van de koppeling, wat soms wel eens(niet altijd)kan worden opgelost door de remolie naar de koppelings cilinder te verversen, of als het een kabel betreft deze wat op te stellen, als dit niet helpt kan het het toplager zijn wat vastgelopen is , of de voering van de koppelingsplaat is losgeraakt, voor de laatste twee problemen moet de bak erachter weg en dan kun vaak beter gelijk de gehele koppelingsplaat de drukgroep het druklager en het toplager vervangen.
als ie niet goed in de eerste versnelling wil is dat meestal te wijten aan het niet goed vrijkomen van de koppeling, wat soms wel eens(niet altijd)kan worden opgelost door de remolie naar de koppelings cilinder te verversen, of als het een kabel betreft deze wat op te stellen, als dit niet helpt kan het het toplager zijn wat vastgelopen is , of de voering van de koppelingsplaat is losgeraakt, voor de laatste twee problemen moet de bak erachter weg en dan kun vaak beter gelijk de gehele koppelingsplaat de drukgroep het druklager en het toplager vervangen.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2005 08:55 #1112933
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic indien hydraulische koppeling
Adrian 740 91 D24 480k
Eerste controle is het remvoeistof niveau. dit wordt ook gebruikt voor de koppelingsbediening. Voor de koppeling moet het bijna op max staan.
Eerste controle is het remvoeistof niveau. dit wordt ook gebruikt voor de koppelingsbediening. Voor de koppeling moet het bijna op max staan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2006 16:33 #1132163
door V700 register
ik herken dit probleem ook. Mijn 740 GL heeft dit probleem alleen als de moter
draait. Met uitgeschakelde moter is er met de 1e versnelling schakeling niets aan
de hand. Is dit te verklaren?
groet
Jan Bloothoofd
Beantwoord door V700 register in topic eerste versnelling
ik herken dit probleem ook. Mijn 740 GL heeft dit probleem alleen als de moter
draait. Met uitgeschakelde moter is er met de 1e versnelling schakeling niets aan
de hand. Is dit te verklaren?
groet
Jan Bloothoofd
Moderators: Jerry Stam