Geluid, schokdempers?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-04-2005 15:25 #1049593
door Eric Bakker (GAST)
Geluid, schokdempers? is gemaakt door Eric Bakker (GAST)
Telkens als ik een bocht of een draai naar rechts neem is er een irriterend dreunend geluid hoorbaar. Het best kan je het geluid omschrijven als het vibreren van iets wat wel vast zit maar waar toch een zekere speling opstaat. Het is geen metaalachtig geluid maar eerder van kunststof afkomstig. Heb me al rot gezocht en het enige wat ik kan vinden is het plastic omhulsel bovenaan de voorste schokdempers ,dat maakt een soortgelijk geluid maar dan in veel mindere mate dan hoorbaar is binnenin de wagen. Heeft er nog iemand een idee ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-05-2005 20:36 #1113320
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schokdempers??dreunend geluid !!!
Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303 Ik heb nog wel een idee, voor onder je auto zit een stabilisatorstang, deze is verbonden met de ophanging dmv een paar paddestoelen, het kan goed zijn dat 1 van deze door midden is, dat geeft een bijzonder irritant klapperend geluid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2005 20:31 #1113407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb eens een 240 gehad met
Ik heb eens een 240 gehad met ook zo'n 'raar' geluid bij bochten. Na flink zoeken bleek het het rubber zijn in het midden van de aandrijfas (cardanas) wat scheef zat. Geen idee wat dat met bochten maken van doen had maar het geluid was na recht monteren wel weg.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-05-2005 23:10 #1113420
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nissan Patrol
Hallo Volvisti
Ik heb eens ooit gemeend dat ik automonteur moest worden. Dat bleek niks voor mij te zijn. Maar in de tijd dat ik automonteur was kwam er ooit eens een Nissan Patrol binnen met een vreemd geluid. Dit trad alleen op als ie een bepaalde kant op stuurde. Na onderzoek bleek, dat de vloeistof voor de stuurbekrachtiging bijgevuld moest worden. Daarna was het geluid weg.
Groetjes
Mathy
Ik heb eens ooit gemeend dat ik automonteur moest worden. Dat bleek niks voor mij te zijn. Maar in de tijd dat ik automonteur was kwam er ooit eens een Nissan Patrol binnen met een vreemd geluid. Dit trad alleen op als ie een bepaalde kant op stuurde. Na onderzoek bleek, dat de vloeistof voor de stuurbekrachtiging bijgevuld moest worden. Daarna was het geluid weg.
Groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam