B200ET en B204GT

  • A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2005 17:12 #1049552 door A. Remy
B200ET en B204GT is gemaakt door A. Remy
Hej hej allen,
Ik heb hier een B200ET of FT liggen uit een Engelse 945 SE en heb ook nog een B204GT of FT uit een 740 16v turbo.
Ik vraag mij nu af of onderdelen van de B200 (een 2-liter turbo) als reserveonderdelen gebruikt kunnen worden voor de B204FT/GT en zo ja, welke onderdelen (de turbo zelf, injectoren, kop, ....).

Ik vraag mij ook af wat het ver'schil is tussen deze beide 2-liters (buiten het enorm vermogenverschil uiteraard). Iemand daar een antwoord op?

Groeten
Wolwo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 09:38 #1112595 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overzetten
Uiteraard zit er een verschil tussen beide motoren.
Niet alleen het vermogen, maar zeker ook het blok zelf. De 204GT heeft een sterker blok met waarschijnlijk ook grotere gaten voor koelwater en olie. Je kan stellen dat alles aan de 204 groter is gedimensioneerd dan aan de 200.
En met reserve-onderdelen zou ik toch maar voorzichtig zijn : alleen gebruiken als de typenummers gelijk zijn. Anders niet doen, ook al zien de onderdelen er hetzelfde uit !


Mark I

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2005 22:55 #1112633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B200 204 FTGT
Hej hej Wolwo

hier staat wellicht wel iets

forums.turbobricks.com/archive/index.php/t-5622.html
en
germanbricks.com/gallerymotoren.html

anders bouw je er gewoon een B6304 biturbo in
germanbricks.com/bilder/9xx/b960bi2.jpg
________________________________________________________________
Volvo rijdt ook na 25 jaar nog als een vorst...
740 Turbo Intercooler+ 192 BHP 290 NM

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2005 11:43 #1112658 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Om te beginnen, kop had je ze
Om te beginnen, kop had je zelf natuurlijk ook al bedacht, de B200 is een achtklepper, de B204 een zestienklepper, en dat zit 'm in de kop. Niet uitwisselbaar dus.
Turbo heb je wel een kansje, onderblok is meen ik voor de B204 versterkt, maar het gietsel zelf kan wel gelijk zijn. Drijfstangen, krukas etc zullen allemaal anders zijn. Zuigers zijn zeker anders.
Per slado denk ik niet, dat er erg veel bruikbaars aan de B200ET zit. En je moet natuurlijk wel even uitzoeken of het E of F-varianten zijn (wel/geen kat), want de computers zijn dan wel anders.
Injectoren is simpel, hebben ze hetzelfde kleurtje en dezelfde vorm, dan zijn ze uitwisselbaar. Ander kleurtje betekent andere capaciteit.

...processing endless loop, please wait

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2005 15:09 #1113248 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic 204ft/gt 200et
Aan allen die gereageerd hebben mijn dank.
Groeten
Wolwo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD