Betere remmen 360
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Hou er wel rekening mee dat dat soort remblokken sneller slijten dan de normale........
Goed remmen is belangrijker dan hard rijden.Zorg er dus voor dat t hele systeem up to date is.Na 15 of 20 jaar min of meer trouwe dienst kan het geen kwaad om het hele systeem eens onder de loep te nemen.
Wat ook nog wel eens 'n probleem blijkt te zijn is dat de oude rubber cups in de diverse componenten niet zo goed tegen de moderne remolie kunnen.Die is vaak (nog)agressiever dan de oliesoorten van pakweg 15 jaar geleden.Daarvoor hebben die wel de eigenschappen die erg wenselijk zijn zoals een veel hoger kookpunt.Kan uit eigen ervaring zeggen dat het verversen van de olie in het systeem( doorpompen ) rampzalig kan uitwerken.Ik heb t met de 55 gehad.Alles werkte prima.Remolie ververst.Na 3 ronde's Nordschleife gaf de hoofremcilinder de geest bij het aanremmen voor Breidscheid..:flame:...............Diegene onder ons die ooit op de ring geweest zijn zal weten dat je juist daar zoiets helemaal niet kunt gebruiken:nono:.
Na uitbouwen van de hoofdremcilinder bleken de cups weggevreten!Na ?n nieuw setje cups heb ik er nooit meer last van gehad.En zo?n revisie setje kost eigenlijk bijna nix in verhouding tot de prijs van n nieuwe hoofdremcilinder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
over de remblokken, ook Funs kan leuke remblokjes leveren:
link
Ik zat aan de redstuff te denken, omdat die goede prestaties leveren ?n niet hard slijten / weinig remstof produceren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
de eerste HRC's waren nog reviseerbaar; alsin er waren/zijn kits voor te krijgen, voor de latere HRC's zijn geen revisiekits te krijgen (maar die dingen kosten nog geen e100 nieuw, mag dus geen probleem zijn) ik meen dat de overgang gelijk was met de nieuwe remklauwen, dus MY79 als ik het goed heb uit het hoofd..
@ Mark; inderdaad, dat snap ik dus niet hea. EBC levert dus alleen de remblokken bedoeld voor het oude type remklauw, daar heeft meer als 85% van de 300 rijders dus helemaal niets aan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
AvdAkker;154224 schreef : @ Mark; inderdaad, dat snap ik dus niet hea. EBC levert dus alleen de remblokken bedoeld voor het oude type remklauw, daar heeft meer als 85% van de 300 rijders dus helemaal niets aan!
dus daar heb ik niets aan? Nu snap ik ook waarom iedereen voor de Ferodo blokken gaat..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Als schijven adviseren ze nog steeds de Zimmermann met een speciale bewerking wat resulteert in een "Formel" schijf. De remblokken zijn wel een stukje duurder dan bij Funs.
Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring hebben met de Formel schijven en dan ook icm. de FCP370H blokken? Wellicht ook met RVS remslangen :halo:
Beste,
Na een kwartiertje gezocht te hebben naar de mogelijkheid voor betere remmen op mijn '84 Volvo 360GLS kwam ik terecht op uw site.
Door het lezen van een aantal recensies bleek uw bedrijf aanbevolen te worden door diverse gebruikers van de door u aanbevolen hardware.
Nou zoek ik geupgrade schijven en remblokken voor de voorkant die geschikt zijn voor sportief dagelijks gebruik.
Mijn voorkeur gaat uit naar Ferodo FCP370H remblokken en schijven van Zimmermann, maar u levert ook Formel schijven. Dit waren blijkbaar
Brembo/Zimmermann schijven met een extra bewerking, kunt u mij vertellen wat de meerwaarde hiervan is en wat die bewerking inhoud?
Wat zou uw aanbeveling zijn en wat zullen de kosten van dit alles zijn?
Ik zie graag uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Chris Kobes
Kenteken van de auto: KY-09-YY
Chris
VOLVO 360 GLS KY-09-YY
SPORTREMSCHIJVEN GEPERFOREERD LINKS EN RECHTS UITGEVOERD ( ZIMMERMANN BEWERKT /FORMEL)
FERODO FCP 370 H
Voorschijf 657251RL netto per stuk ? 54.50
Ferodo DS 2500 - 370H netto per set ? 99.-
Prijzen ex btw
www.remschijf.nl./fotos/
Mvg
Ton
ATD INTERNATIONAL BV
BRAKE TUNING SYSTEMS.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.