Verlaging achterkant - Blokken
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
twkuiper;37458 schreef : Ik begin echt aan mijn eigen verstandelijke vermogens te twijfelen, maar als je dat blok op de foto onder de bladveer monteert, verlaag je de auto toch helemaal niet? Dan verlaag je alleen de onderste bevestigingsplaat, en niet de positie van de achterwielen/achteras t.o.v. de koets. Please, leg me uit hoe het zit want zo kan ik niet slapen vanavond :wtf:
Quote van de maand! :humor:
:crazy1:

Heel goed opgemerkt :]
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Ik ga denk maar eens 3 setjes maken:
- 80mm hoog (die leipe Frits wil z'n gebakje over de grond laten schuren denk ik :worship:)
- 60mm hoog
- en 40mm hoog
We zullen zien wat het beste is.
Ik ga binnenkort (lees: binnen een paar jaar) ook eens kijken of er een goede manier is om de originele volvo-schokbrekers (aan de voorzijde van de auto) te verlagen en stugger te maken.
- V300 register
- Verbannen
-

daar werk ik mee op stage.
maar 40mm is meer dan genoeg

want voor kun je niet meer verlagen geloof ik. dus anders zou het er niet uit zien

- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;37667 schreef : Ik heb samen met Frits gisteren eens even uit zitten te denken hoe we die verlaagblokken gaan maken. En aan weers kanten komt dan een "anti-schuif-beveiliging" Ofwel: de blokken zijn aan beide kanten geborgt. Ik zal morgen in Solid Works weleens een goede tekening maken.
Ik ga denk maar eens 3 setjes maken:
- 80mm hoog (die leipe Frits wil z'n gebakje over de grond laten schuren denk ik :worship:)
- 60mm hoog
- en 40mm hoog
We zullen zien wat het beste is.
(...)
Wellicht kan je beter 80(voor Fritsie) , 40 en 25/30 mm doen, ik denk dat meer mensen bij de laatste twee maten gebaat zijn. Gok ik

Enneh, kan ik de solidworks files ook krijgen?
Als ze dan niet in serie gemaakt gaan worden kan ik ze altijd nog zelf ergens proberen te regelen

- V300 register
- Verbannen
-
Eventjes gauw getekend.
Zo zouden ze dus moeten worden. De kopse kanten worden dichtgelast. Zo is de boel een heel stuk steviger en kan het niet van binnenuit gaan roesten.
Het pinnetje bovenop valt in het metalen plaatje onder de achteras.
De 2 pinnen aan de zijkant vallen over de bladveer heen in 2 gaten van de onderplaat. Wanneer de verlagingsblokken dus opgeklemt worden met behulp van de bouten, kan deze niet meer verschuiven.
- V300 register
- Verbannen
-
maar dit is wel een nette oplossing ja
gewoon een pinnetje bovenop vastlassen en 2 staafjes langs de zijkant