Ja... maar hoe hoog zijn die banden dan?
Als je bijvoorbeeld 195/65 R14 hebt, zijn ze dus 65 mm hoog, als ik me niet vergis, en hebben je bandwangen dus ook nogal veel ruimte om mee te veren.
Als je stuurprecisie en "sportief" sturen ed verkiest boven het comfort van zo'n hoge band moet je voor een laag-profiel band kiezen, bijvoorbeeld 195/50R14.
Op mijn 460 lag Toyo Proxes T-1S in de maat 195/50 R15, die heb ik ook een dagje onder mijn GLT gehad (kwestie van de wielen omleggen, steek is het zelfde): alle grip die je je wensen kunt, strak sturen, maar je voelt wel de minste oneffenheid in de weg.
Die bandjes waren trouwens niet zo duur, 61 euro 50 ex BTW per stuk. Kan natuurlijk een stuk goedkoper maar het was wel een vrij stille band met echt sportieve eigenschappen, en daar betaal je voor.
En nog precieser sturen kan ook, maar dan moet ook al aan verlagen en stuggere schokbrekers denken.