Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

volvo 340 1.7

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2012 00:36 #908935 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 1.7
belastingvrij voordeel pakken misschien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2012 10:20 #908943 door V300 register
Belastingvrij in Belgie is heel anders dan in Nederland volgens mij..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2012 10:30 #908946 door V300 register
In Belgi? betaal je naargelang motorvermogen i.p.v. gewicht geloof ik, dus voor het voordeel zou je dan net een 1.4 op kenteken met in werkelijkheid een 1.7 verwachten.

Of de belasting vervalt in Belgi?, volgens mij niet als je dagelijks in de auto rijdt. Je moet de auto dan als oldtimer inschrijven dacht ik, dan betaal je geen belasting meer en hoef je niet meer naar de apk. De keerzijde is dat je enkel op zon- en feestdagen mag rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2012 23:46 #908991 door V300 register
nou, niet alleen zon- en feestdagen.. maar het is wel irritant beperkt.
- alleen overdag
- alleen in een bepaalde straal rondom je woonplaats, tenzij je kunt aantonen dat je op weg bent of deelneemt aan een klassieker evenement
- misschien nog wel iets.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2012 23:56 #908993 door V300 register
Het valt nog iets mee dan... Maar irritant genoeg om toch belasting te blijven betalen :snif: (zou ik tenminste vinden)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2012 21:35 #909027 door V300 register
in belgie is het zo dat :vanaf de auto 25 jaar is krijg je een forfaitaire wegenbelasting van 31 euro ongeacht het motorvermogen(voor lichtevracht en militaire voertuigen is 30jaar)
dan kan je als gewoon dagelijks voertuig blijven rijden,maar moet je wel elk jaar naar de keuring.
optie 2
laten keuren als oldtimer, dan krijg je een nrplaat die begint nu bv 1-oaf-110.
dan mag je in een straal van 25km rondrijden van zons opgang tot zons ondergang, naar en van een manifestatie en testritten met het oog op een manifestatie.
dan heb je ook 31 euro wegenbelasting maar hoef je maar 1x naar de keuring.
de verzekering van zulke voertuigen is meestal belachelijk laag(mijn premie is 75 euro op jaar basis ongeacht motor inhoud).
vanaf deze oldtimerkeuring gebeurd is begint meestal de ombouw naar alles:
verlaging, andere motor weg werken deurklinken enz.......daar je toch niet meer naar de keuring moet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2012 21:49 #909029 door V300 register
Bedankt voor je antwoord :y:

Ik vind het wel interessant om te weten hoe het in Belgi? werkt, omdat ik er zo dichtbij woon.

Maar niet naar de keuring klinkt leuk, maar als je nu een V8 in een Volvo 340 legt? Of kleiner zelfs, de uitlaat vervangt door een pijp van voor tot achter? Dan lijkt me dat je toch problemen krijgt met de politie en zo, ook al heb je geen keuring meer... Of is dit een uitzondering, en kijken ze hier niet naar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2012 22:36 #909038 door V300 register
tja er is geluid en geluid he, als je er over gaat dan vraag je om herrie.
ik heb een kennis die een rover v8 in een amazone heeft liggen, heeft nog nooit problemen gehad. auto bolt al 20 jaar met die motor.gewoon twee cherrybombs er onder en ok.

om het nog gekker te maken:als je een oldtimer keuring laat doen worden enkel de lichten, pinkers en remmen getest,je moet een geldig brandblusser hebben een gevarendriehoek en een verbandkistje.
als alles ok is krijg je een groene keurings blad waarop staat:

dit document is g??n geldige document ,daar de staat van het voertuig niet is nagezien.........en daar mag je mee op de baan dus.....belgie!

• Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2012 08:25 #909056 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic volvo 340 1.7

Niet geregistreerd;201287 schreef : in belgie is het zo dat :vanaf de auto 25 jaar is krijg je een forfaitaire wegenbelasting van 31 euro ongeacht het motorvermogen(voor lichtevracht en militaire voertuigen is 30jaar)
dan kan je als gewoon dagelijks voertuig blijven rijden,maar moet je wel elk jaar naar de keuring.
optie 2
laten keuren als oldtimer, dan krijg je een nrplaat die begint nu bv 1-oaf-110.
dan mag je in een straal van 25km rondrijden van zons opgang tot zons ondergang, naar en van een manifestatie en testritten met het oog op een manifestatie.
dan heb je ook 31 euro wegenbelasting maar hoef je maar 1x naar de keuring.
de verzekering van zulke voertuigen is meestal belachelijk laag(mijn premie is 75 euro op jaar basis ongeacht motor inhoud).
vanaf deze oldtimerkeuring gebeurd is begint meestal de ombouw naar alles:
verlaging, andere motor weg werken deurklinken enz.......daar je toch niet meer naar de keuring moet.

Tot je de wagen gaat verkopen, dan moet ie een verkoopskeuring krijgen (waar de staat allemaal geen geld voor vangt tegenwoordig he?).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC