volvo 340 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Of de belasting vervalt in Belgi?, volgens mij niet als je dagelijks in de auto rijdt. Je moet de auto dan als oldtimer inschrijven dacht ik, dan betaal je geen belasting meer en hoef je niet meer naar de apk. De keerzijde is dat je enkel op zon- en feestdagen mag rijden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- alleen overdag
- alleen in een bepaalde straal rondom je woonplaats, tenzij je kunt aantonen dat je op weg bent of deelneemt aan een klassieker evenement
- misschien nog wel iets.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dan kan je als gewoon dagelijks voertuig blijven rijden,maar moet je wel elk jaar naar de keuring.
optie 2
laten keuren als oldtimer, dan krijg je een nrplaat die begint nu bv 1-oaf-110.
dan mag je in een straal van 25km rondrijden van zons opgang tot zons ondergang, naar en van een manifestatie en testritten met het oog op een manifestatie.
dan heb je ook 31 euro wegenbelasting maar hoef je maar 1x naar de keuring.
de verzekering van zulke voertuigen is meestal belachelijk laag(mijn premie is 75 euro op jaar basis ongeacht motor inhoud).
vanaf deze oldtimerkeuring gebeurd is begint meestal de ombouw naar alles:
verlaging, andere motor weg werken deurklinken enz.......daar je toch niet meer naar de keuring moet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vind het wel interessant om te weten hoe het in Belgi? werkt, omdat ik er zo dichtbij woon.
Maar niet naar de keuring klinkt leuk, maar als je nu een V8 in een Volvo 340 legt? Of kleiner zelfs, de uitlaat vervangt door een pijp van voor tot achter? Dan lijkt me dat je toch problemen krijgt met de politie en zo, ook al heb je geen keuring meer... Of is dit een uitzondering, en kijken ze hier niet naar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb een kennis die een rover v8 in een amazone heeft liggen, heeft nog nooit problemen gehad. auto bolt al 20 jaar met die motor.gewoon twee cherrybombs er onder en ok.
om het nog gekker te maken:als je een oldtimer keuring laat doen worden enkel de lichten, pinkers en remmen getest,je moet een geldig brandblusser hebben een gevarendriehoek en een verbandkistje.
als alles ok is krijg je een groene keurings blad waarop staat:
dit document is g??n geldige document ,daar de staat van het voertuig niet is nagezien.........en daar mag je mee op de baan dus.....belgie!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Niet geregistreerd;201287 schreef : in belgie is het zo dat :vanaf de auto 25 jaar is krijg je een forfaitaire wegenbelasting van 31 euro ongeacht het motorvermogen(voor lichtevracht en militaire voertuigen is 30jaar)
dan kan je als gewoon dagelijks voertuig blijven rijden,maar moet je wel elk jaar naar de keuring.
optie 2
laten keuren als oldtimer, dan krijg je een nrplaat die begint nu bv 1-oaf-110.
dan mag je in een straal van 25km rondrijden van zons opgang tot zons ondergang, naar en van een manifestatie en testritten met het oog op een manifestatie.
dan heb je ook 31 euro wegenbelasting maar hoef je maar 1x naar de keuring.
de verzekering van zulke voertuigen is meestal belachelijk laag(mijn premie is 75 euro op jaar basis ongeacht motor inhoud).
vanaf deze oldtimerkeuring gebeurd is begint meestal de ombouw naar alles:
verlaging, andere motor weg werken deurklinken enz.......daar je toch niet meer naar de keuring moet.
Tot je de wagen gaat verkopen, dan moet ie een verkoopskeuring krijgen (waar de staat allemaal geen geld voor vangt tegenwoordig he?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.