Hoi,
In mijn 1988 340 14.4S met cvt zit -als ik het goed heb- de Weber 32dir109 carb.
De 'idle solenoid' (stationnair-magneetventiel) zit onder het luchtfilerhuis en wijst richting
linker koplamp, heeft een electrische aansluiting en klikt.
Het is de dunne uitvoering van het solenoid.
Volgens tech docs die ik hier heb, is er een 'seal' aanwezig, in de vorm van een 'composite washer'.
Ik heb dat ventiel er al meermaals uit gehad, maar nooit iets anders aangetroffen dan een dun metalen
ringetje met een slag erin (zoals een fietswiel kan hebben).
Nou kan de term 'composite washer' betekenen: een samengestelde dichtring of een dichtring uit composietmateriaal (fiber o.i.d.).
Heeft iemand hier informatie over?
en:
Kan een onjuiste dichtring leiden tot een luchtlek ter plaatse (en onrustige motorloop)?
Dank
rustybuster
edit:
Ik heb inmiddels ontdekt dat het gaat om een metalen ringetje met aan een zijde een uitgespaarde groef waarin een rubberen o-ringetje strak opgesloten ligt.
(een samengestelde dichtring dus).
Het rubber is tamelijk plat, maar ik weet niet of het een goed idee is een nieuw o-ringetje in te frommelen. (zijn o-ringen wel benzinebestendig?).
Onaangenaam: een compleet nieuw ringetje zal wel nergens te koop zijn.......
Bij vorige operaties had ik het ding niet als een verwijderbare seal onderkend.
rustybuster