Benzineslangetjes achterkant 340
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik zie de 'how-to brandstofslangen vervangen' in de garagescene op dit forum.
Omdat ik de twee kleine slangetjes van de plastic leiding naar de bovenkant van de benzinetank wil vervangen, heb ik de vraag:
kan dat zonder de tank deels te laten zakken of zelfs helemaal af te nemen?
Ik krijg na enig gewroet via het luikje in de kofferbakbodem de indruk dat dat niet gaat lukken.. :grr:
Heeft iemand andere ervaringen?
rustybuster
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb deze klus ooit één keer uitgevoerd (ook 1.4 met vario) en als ik deze voorkennis had, had ik meteen de tank laten zakken om me de ellende met dat luikje te besparen...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
(Althans, niet bij mijn 340)
Het 'luikje' is eigenlijk alleen maar geschikt om de electrische verbindingen los te nemen/controleren, en voor het laten zakken van de tank de aan en afvoer slangen te demonteren.
Mocht je verder nog vragen hebben is het denk ik handiger om dat in het betreffende topic te doen, dan blijven alle vragen/opmerkingen/oplossingen mooi bij elkaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Die kun je nu naast de tank laten hangen en op je gemakt de rubber slangetjes vernieuwen en gelijk iets langer houden.
Daarna weer terug geleiden naar de vlotter, ik pas er met m'n hand net tussen, maar vergt wat kunst en vliegwerk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik dacht het goed te doen omdat de garagescene-beschrijving zegt: 'verslag van afgeronde klussen'.Wouter76;255121 schreef : Mocht je verder nog vragen hebben is het denk ik handiger om dat in het betreffende topic te doen, dan blijven alle vragen/opmerkingen/oplossingen mooi bij elkaar.
Maar als ik daarin abuis ben: misschien wil de administrator zo vriendelijk zijn deze topic-reeks daar naar te verplaaten.
rustybuster
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
in post 69 de zin:
"als het goed is staat de zuigleiding tussen brandstofpomp en tank WEL constant vol met benzine. dat is ook wel prettig anders valt de motor telkens vrijwel direct na het starten weer uit."
Geldt dit ook voor de 340 1.4 met mechanische benzinepomp?
Mijn probleem is namelijk (al langere tijd) dat de motor na een paar dagen stilstand start en meteen weer afslaat.
Dit herhaalt zich dan een paar keer tot de motor wel blijft lopen.
(ik gebruik de choke bij de koude start).
Het lijkt er dus eventueel op dat mijn synflex (en rest) leiding leegloopt.
Wat is daar de oorzaak van?
Ik dacht aan lekkende slangetjes hier of daar, maar als de benzine wegloopt moet ie ergens blijven toch?
Of kunnen halfvergane slangetjes bovenop de tank (die van de synflex naar de vlotterdeksel) de oorzaak zijn?
Het vreemde is dan wel dat het niveau waarop die slangetjes zitten nogal hoog is, dan denk ik: hoe kan daar indringende lucht zich uitbreiden door de hele leiding tot aan de carburateur? (in mijn waterpas blijft de bel altijd bovenin zitten!).
Of verdampt de benzine in de synflex leiding en ontsnapt de damp door poreuze rubberslangen?
rustybuster
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Achter zaten nog de originele slangetjes met weefselovertrek en oortjesklemmen.
Ik had schroefklemmen gekocht en had daardoor wel problemen (vasthaken door uitstekende schroefstiften na vastzetten), en mijn indruk is dat je beter nieuwe oortjesklemmen kunt gebruiken.
Waarschijnlijk ga ik dat alsnog veranderen.
De oude slangen zitten vol breuken wanneer je tegen het rubber aan de uiteinden kijkt (door het weefsel zie je niet hoe gammel de rest is).
Raar is (ik heb er nog geen verklaring voor) dat de motor beter lijkt te lopen....
Bedankt voor de tips in de draad en voor de how-to in de garage-scene.
Tip voor degenen zonder slanke handjes: met een dunne boomtak kun je de synflex/rubberslang einden tussen de tank en de kofferbakvloer verschuiven/verplaatsen.
rustybuster
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.