- Berichten: 637
Volvo 340. Airco + stuurbekrachtiging
- S.P.H Simon
- Platinum lid
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
SimonVolvo;254165 schreef : Het gaat me erom of iemand het zelf heeft gedaan. De meningen van anderen op een opmerking van mij vind ik onbelangrijk.
Misschien is het dan handig, als je de meningen van anderen niet interessant vindt, om ook zelf je mening niet te geven over de kosten van zo'n installatie :hmmz:
Over de vraag of iemand zoiets al eens heeft gedaan; ons forum heeft ook nog een zoekfunctie die je kunt proberen. Misschien is er ooit wat over geschreven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Volgens mij heeft hij toen de materialen in Weert bij een clublid gehaald van een sloper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Zal m eruit knippen kennelijk triggert het iets�General Custom;254167 schreef : Misschien is het dan handig, als je de meningen van anderen niet interessant vindt, om ook zelf je mening niet te geven over de kosten van zo'n installatie :hmmz:
.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
SimonVolvo;254169 schreef : Zal m eruit knippen kennelijk triggert het iets������
Niet voor mij hoor, het is maar een tip
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Ik heb zelf twee 360's met stuurbekrachtiging gehad en kan als ervaringsdeskundige zeggen dat ik liever zonder heb, mits de stuurinrichting in goede staat is. Zodra topmounts zijn uitgezakt, dan gaat ie zwaar sturen.
Een tijdje geleden heb ik een complete set voor stuurbekrachtiging voor 200 euro verkocht. Je komt ze zo nu en dan nog wel tegen voor deze prijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
En ik heb geen anderhalf maansalaris over voor iets dat ik liever zelf doe, mijn auto's zien de garage slechts als ze voor de verplichte APK moeten,helemaal de 340 dat is mijn lego-autootje.
Ik merk wel dat een simpele vraag in een topic veel verwarrend stof doet opwaaien, de meerderheid lijkt zijn mening kwijt te moeten ipv in te gaan op de vraag.
Helaas rijd mijn auto niet op milieuvriendelijke CO2 neutrale zuivere meningen, die ongevraagd mijn tank komen vullen.
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Mijn tip blijft om eerst te zorgen voor een top staat van je stuurinrichting. Ik heb enkele honderdduizenden kilometers rijervaring met de 300-serie en weet hoe zwaar ze kunnen sturen, maar ook hoe licht ze kunnen sturen als alles goed is. Ik kan jouw 343 niet op afstand beoordelen, maar gezien de leeftijd bestaat de kans dat de topmounts doorgezakt zijn en dat de taatslagers vervangen moeten worden.
Een eenvoudige vraag leidt dus tot tips die je verder kunnen helpen, want jouw doel is niet 'stuurbekrachtiging', maar jouw doel is 'licht sturen', toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Platinum lid
- Berichten: 637
Ik ga sowieso de rubbers van de draagarmen vervangen voor PU en de voorwiellagers vervangen 1 heeft iets speling en een lager kost een drol dus beter zonder speling verder.
En haast heb ik niet mijn vrouw heeft de Panda op LPG en de 343 uit '84 moet nog 5 jaar wachten op die brandstof (dankzij de VVD).
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
SimonVolvo;254192 schreef : Bedankt Luc, ik sleutel (meestal) graag maar ken niet de juiste temologie, wat zijn topmounts en taatslagers?
Ik ga sowieso de rubbers van de draagarmen vervangen voor PU en de voorwiellagers vervangen 1 heeft iets speling en een lager kost een drol dus beter zonder speling verder.
En haast heb ik niet mijn vrouw heeft de Panda op LPG en de 343 uit '84 moet nog 5 jaar wachten op die brandstof (dankzij de VVD).
De topmounts kun je zien in de motorruimte, die twee 'bulten' die je ziet, daar zit de voorwielophanging bevestigd (o.a.) daar waar je direct inkijkt zijn de topmounts.
Daarin zitten de taatslagers, waar je gehele veerpoot in kan draaien, omdat het onderdeel is van je stuurinrichting.
Als dat versleten is, dan loopt het sturen uiteraard ook zwaarder.
Excuses voor de CO2-vriendelijke mening, maar dat was enkel een reactie op je eigen ongefundeerde mening, waarmee ik je vriendelijk op de feiten wees.
Laten we daar maar over ophouden.
Hier een topic waar je misschien wat aan hebt;
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7750
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.