LPG verdamper
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Werkt deze met een vacu?m, dus met een aparte slang aangesloten op het inlaatspruitstuk?
Heeft de verdamper een elektrische choke, zodat je met het drukken op een knop, de motor makkelijker kan starten?
Reden van mijn vraag is dat mijn LPG installatie niet naar mijn zin werkt. Er zit nu een OMVL R/90E verdamper in, deze gebruikt het vacu?m van de carb om de gas toevoer te regelen. Om de verdamper enig zins te laten werken moet de aanzuigbuis van de luchtfilter half afgedekt worden :crazy1:. Ook is de stationair afstelling een aanfluiting minimale stationair toerental is rond de 1200 RPM dus veel te hoog. Ook heeft deze verdamper geen bedienbaar choke wat ik heel erg mis want het starten duurt erg lang in vergelijking met mijn vorige auto.
Nadat ik gisteren mijn auto een beurt heb gegeven krijg ik 'm stationair niet lekker aan het lopen, en vanmorgen kreeg ik 'm niet eens gestart, dus weer werk aan de winkel. :snif:
Graag jullie reacties.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat de aanzuigopening van de motor verkleind wordt is normaal bij een verdamper die op vacuum werkt. Dat is bij mijn 360 ook zo gemaakt, maar ik heb geen duidelijk vermogensverlies of iets dergelijks ondervonden.
Wat het merk is weet ik niet. Ik heb de auto niet bij mij thuis staan.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Bodejodel;191147 schreef : ........ maar volgens mij kun je het beste gewoon op benzine starten.......
is bij een goed afgestelde installatie niet nodig
Bodejodel;191147 schreef : Dat de aanzuigopening van de motor verkleind wordt is normaal bij een verdamper die op vacuum werkt.
niet bij een type die met een apart vacu?m slang aan de inlaatspruitstuk is aangesloten.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ook zit er bij mij geen referentiedruk-slangetje op; slechts ??n slang naar de gasring.
- V300 register
- Verbannen
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Door op benzine te starten blijft alles in ieder geval een beetje langer gangbaar.
Bij mijn 360 gaat het automatisch, dus dat is wel zo makkelijk.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
vandaag een beetje gespeeld met de verdamper en de auto aan het lopen gekregen, gelukkig :worship:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Mooi dat je hem aan het lopen hebt gekregen!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
Ik ben nog aan het wachten op antwoord voor een "normale" en "ouderwetse" verdamper, ik heb een aantal op het oog maar ik wil eerst wat meer info voor ik eentje ga kopen