alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Welke motor past in Renault Estafette?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 11:49 #833258 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke motor past in Renault Estafette?
hoezo?

AvdAkker;144751 schreef : en dat werkt dus niet;) dan krijg je het blok nooit zo lopend als het zou moeten en mogelijk krijg je bij bepaalde toerentallen gevaarlijke AFR/EGT waarden.

ik heb toch een carb, en geen injectie. alles is mechanisch, dus waarom zal dat niet werken? geen computer, geen gassen die gemeten worden.
Ik ben met je eens dat die contactpunten waardeloos zijn, maar ik snap niet waaom het niet zal werken. maar ik sta open voor een leerproces!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 11:57 #833260 door V300 register
Ontstekingscurve.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 12:00 #833262 door V300 register
Precies. Dat iets mechanisch of elektronisch geregeld is maakt voor het basisprincipe van de werking niet uit...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2010 07:38 #837120 door V300 register
Is het een idee voor die man om een oude 343 mechanische verdeler erin te prikken? Mijn zojuist herboren dikdaf loopt uitstekend met een 14.4E en die ouwe vonkendoos uit de 14.1. Wel met ook de originele carbu natuurlijk, of dat goed gaat met een nieuwe betwijfel ik.

Het wordt tijd voor een aparte afdeling estafetteredders krijg ik de indruk :p

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2010 09:43 #837129 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Welke motor past in Renault Estafette?
het beste voor zo'n project met de bak gelijk achter de motor is gewoon voor een B14.1, B14.2 of een heeele vroege B14.3 te gaan met contactpuntontsteking en daar alles van overzetten.

helaas zijn de auto's met die motoren niet meer zo dikgezaaid als de 340's met een B14.4 dus of een zoektocht naar zo'n blok reeel is...

zomaar lukraak spullen uit gaan wisselen van motoren is een zeer slecht idee, misschien zelfs wel dom. met name in ontsteking en carburateur is van elke carb/verdeler de code en dus de spullen anders (denk aan andere vervroegingskromme, andere maat venturi's, andere sproeiermaten etc) B14.1,.2,.3,.4 spul werkt ook niet op een B14.0 door de andere maat inlaatkleppen en ga zo maar door.

dat we dat dit afgelopen jaar al zo ongeveer 50x hebben moeten herhalen met de reactie "een 1400 is toch gewoon een 1400?" komt mij onderhand de strot uit. als iedereen zo graag de vlammen uit de carburateur wilt zien komen, wens ik ze daar veel plezier mee.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC