alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

spruitstuk daf 66 Vs 340

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 00:34 #826563 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Bedankt voor de tips, ik ga maar naar bed en eens nadenken wat ik nu ga doen...


Ik gok op de B14.4 maar gewoon inbouwen en ondertussen rustig kijken hoe ik alles voor een R5 blok bij elkaar kan verzamelen.

Misschien verkoop ik de B14.4 ook wel en ga ik eens kijken of ik het 1300 blokje tot leven kan toveren wat er nu al in licht (niet eens geprobeerd nog :humor:) En evengoed zoeken naar een R5 blokkie voor ondertussen

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 00:46 #826565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Je moet bij de tips die sommige mensen op het daf forum geven niet uit het oog verliezen dat hun dafjes circuit auto's zijn waarbij de levensduur en dagelijkse bruikbaarheid, laat staan bijzaken als lawaai, totaal niet belangrijk zijn.

Als je 'zonder al te veel gezeik leuk wilt rijden' vrees ik dat je zowieso het turbo + vario verhaal heel snel uit je hoofd moet zetten.
Dat worden Harley-Davidson achtige taferelen; 1 dag rijden 1 week sleutelen.

Een vario kan goed overweg met een motor die graag TOEREN loopt.
een turbo motor loopt in principe niet graag toeren (iig niet meer dan standaard) maar heeft vooral TREKKRACHT.

een vario laat een motor die veel trekkracht heeft, vanzelf meer toeren draaien. Een logisch gevolg is dus dat je de grootste kracht van de turbo motor maar heel beperkt kunt gebruiken.

Een ander alternatief is om de V66 van een handbak te voorzien. Het is eerder gedaan mbv 343 4-bak onderdelen, maar persoonlijk zeg ik, zoek liever een toerenblokje, en maak dat passend. als je een vliegwiel hebt waar een v340 drukgroep op passend gemaakt kan worden, ben je al een heel eind.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 10:21 #826583 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Je kunt ook op zoek gaan naar turboloze Gordini en Alpine blokken. Die zijn vreselijk hoogtoerig en leveren afhankelijk van de uitvoering (1200 - 1400 cc) ook 100-140 pk. Dan blijft je vario wel heel...

Wat heb je voor je B14 betaald? Niet meer als een paar tientjes toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 11:04 #826585 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Hele blokje is uit elkaar geweest en opnieuw opgebouwd helemaal schoon.
Alles erbij voor de ombouw compleet blok+ bak met downpipe etc

Wat ik had gehoord als richtlijn voor deze blokken was 100-150 euro.. aangezien deze netjes was heb ik 200 betaald hij wou 300 hebben.

Dus wellicht teveel betaald.. dat word maar gewoon inbouwen als ik er tientjes voor terug kan krijgen.. wat ik toch weinig vind voor een net blok hoor.. echt tientjes...?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 19:25 #826629 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Ik heb ze wel eens voor iets van 50 euro verhandeld zien worden... maar ook gratis weggegeven.
Als het een jong, goed onderhouden blokje is is 200 misschien helemaal zo gek nog niet hoor...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 19:35 #826632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Zet er een betere carb (1x dubbele weber) en een mooi uitlaatspruitstuk op. Kun je volgens mij via een member van het Daf-forum kopen. Zelf misschien wat werk aan de kop doen, laten vlakken en een andere nokkenas/regrind.
In een kleine/lichte Daf heb je echt geen 140pk nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:28 #826682 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Deze zit er nu op



Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:38 #826687 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Er is ooit eens iemand bezig geweest om een B14 te tunen met een andere nokkenas, hogere compressie etc...
Uiteindelijk liep dat ding nog slechter als toen hij nog origineel was...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:44 #826691 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
dat dat ding slecht liep had naar mijn mening vooral te maken met het op elkaar afstemmen van onderdelen, dat maakt het verschil tussen power of drama!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:54 #826693 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic spruitstuk daf 66 Vs 340
Zoals ik er nu tegenaan kijk laat ik de turbo voor wat het is en ga ik spelen met de B14.4 .. ik las ergens iets van het poorten van de downpipe (lasnaad eruit)

Voor de rest zou ik even moeten uitzoeken wat er mogelijk is zonder al te gek te gaan doen..

Stiekem blijf ik wel kijken voor een cheap R5 blokje uiteraard.. al is het maar om te kijken hoe dat allemaal in elkaar zit

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD