alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Kapotte kilometerteller Volvo 345GLS uit 1982

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 17:43 #826374 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Kapotte kilometerteller Volvo 345GLS uit 1982
Ja klopt. Als het echt een 345GLS is met het oude dashboard maakt het geen verschil.

Het zal waarschijnlijk een exemplaar met de "nieuwe neus" (rchthoekige reflectoren in de koplampen i.p.v. ronde) zijn?

Is dit trouwens een metallicgroene? Volgens mij heeft Kevin die al eens gespot.

Wat betreft je vraag; kwestie van vraag en aanbod. Een 345GLS is natuurlijk erg gaaf, maar het is wat Jeroen zegt; de liefhebber moet er maar net het gewenste bedrag voor hebben. Het kan zijn dat 'ie zo weg is, het kan ook zijn dat 'ie een jaar te koop staat. Hangt allemaal af van de verkoopprijs.
Al moet daar wel bij gezegd worden (ik wil me nergens mee bemoeien hoor, slechts een tip van mijn kant) dat je bij dit model wel "selectief" moet verkopen, d.w.z. een echte liefhebber moet zoeken. Een 345GLS is niet zomaar een 300-serie namelijk....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2010 18:12 #826379 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte kilometerteller Volvo 345GLS uit 1982
Ik heb zo het gevoel dat dit die 345 GLS is die regelmatig op de Prinses Beatrixlaan in Rijswijk staat nabij de wasautomaat. Althans, ik heb hem daar regelmatig zien staan...

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2010 18:22 #826380 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Kapotte kilometerteller Volvo 345GLS uit 1982
Oh als dat hem is is het wel een mooie auto! Tijd voor een meeting! ?n foto's voor de Volvoice :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 17:49 #826615 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Kapotte kilometerteller Volvo 345GLS uit 1982
Jullie zijn ook een mooi stel bij mekaar, hebben al achterhaald waar mijn auto staat (ik werk in Rijswijk) en welke kleur die heeft. ;) Normaliter onder dak staat in een garage, maar dat kan bij het werk niet. Het is inderdaad een metallic groene en doordat de auto altijd binnen heeft gestaan ziet het er zelfs nog steeds metalic uit. Het is een vrij speciale bak.

M'n vriendin staat erop dat ik de auto niet laat slopen. Niet dat ik dit overweeg, zou ik trouwens zelf ook erg jammer vinden. Mocht ik hem verkopen (tegen het einde van het jaar gok ik) dan beloof ik dat ik de auto hier eerst aanbiedt ipv op marktplaats. Zoals gezegd, ik ben zelf niet erg handig met auto's. Ik had al een poging gedaan met het dashboard maar dat maakte dingen niet beter. Met minder als 120K gereden kan een liefhebber er nog jaren plezier van hebben. Eigenlijk moeten alle kleine dingetjes opgeknapt worden en dan heb je weer een pracht auto.

Ik ga zo foto's van het dashboard riching dafhobby.nl sturen en dan sturen ze me een combi van kilometerteller en kabel af. :) Zou ik volgende week weer met een normale snelheid langs de trajectcontrole moeten kunnen rijden.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 18:16 #826617 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Kapotte kilometerteller Volvo 345GLS uit 1982
Mooi! Fijn dat je dan weer aan een goede tellerkabel kan komen!

Kom graag eens wat foto's maken voor in het clubblad!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 19:58 #826634 door V300 register
Mocht je klushulp nodig hebben voor die klok: Zowel Kevin als ik wonen in de buurt (Den Haag resp. Delft). Brul maar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 21:44 #826655 door V300 register
Wat wil je voor de auto hebben?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 21:47 #826659 door V300 register
Als jullie hulp aanbieden, dat is altijd welkom. Zou me waarschijnlijk een boel uurtjes arbeidsloon van de garage schelen. Foto's maken mag ook best, zal em wel eerst even grondig moeten poetsen. ;) Zag net even wat foto's van een van de VKB 2008, en als ik mijn auto daarmee vergelijk realiseer me dat hij nog wel een opknapbeurt kan gebruiken. Velgen poetsen is volgens mij in de afgelopen 10 jaar al niet meer gedaan.

Is het veel werk om die teller in te bouwen of is het met een uurtje klaar?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-04-2010 21:59 #826667 door V300 register
Uurtje gepiept. Klokkenwinkel uitbouwen (flink wat vloeken op de bereikbaarheid van e.e.a.), klokkenwinkel uit elkaar, teller er in, en dan alles in omgekeerde volgorde terug.

Kabel is wat meer werk, en kan je het beste op een brug doen.
Tip: Begin mei is er een klusdag in Leidschendam, als je lid wordt kan je meedoen en dan zijn er plenty leden en de TC om je te helpen. En het is gezellig en leerzaam!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2010 22:02 #826669 door Kevin Kloosterman
Idd! We komen graag helpen en met een uurtje zit die er wel in! Laat maar weten wanneer je de teller binnen hebt.

Tip van Diede over lid worden en sleuteldag is misschien een goede!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC