alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

ruittenwismechanisme

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2009 21:14 #629756 door V300 register
ruittenwismechanisme is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ja ja daar is die weer met een nieuwe topic het zou eens niet zo zijn....

Ik ben bezig met een ruitenwissermechanisme van een 1400. Links bij de bestuurderskant (de kant waar je gelukkig bij kunt) zit spelling. Nu heb ik zo,n nieuw gevalletje.

Dat gevalletje moet er dus in. Maar hoe? Wat zit dat vast geklemt zeg, is daar een subtiele manier om dus vooral die ene ja wat is het eigenlijk klem los te krijgen. (waar die stang mee vast zit naar de andere kant?)

Want als dat afbreekt ben je veder van huis. Drukken? Hoe drukken waar drukken? Kan je het er dan vanaf draaien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2009 21:38 #808362 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic ruittenwismechanisme
volgens mij gewoon dat ene gevalletje in dat dingetje duwen zodat het palletje van het klemmetje tegen het andere gevalletje komt en de dinges van het dingetje daardoor het gevalletje tegen het andere gevalletje aan houd:woei::woei::woei:

ff zonder gekheid, wat bedoel je nu precies? gevalletjes en dingetjes kunnen we weinig mee. ik kan er een beetje uit vissen dat je aan de buitenzijde van de auto bezig bent en een ruitenwisserarm wilt vernieuwen, als je het kunststof kapje omhoog scharniert kun je het m8 moertje verwijderen, dan met een waterpomptang op het asje en onder 't blanke staal van de ruitenwisserarm en plop hij is los.

maar dan vraag ik me af, hoe kan daar speling op zitten... ik weet et nie meer

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-11-2009 22:16 #808365 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ruittenwismechanisme

AvdAkker;126814 schreef : volgens mij gewoon dat ene gevalletje in dat dingetje duwen zodat het palletje van het klemmetje tegen het andere gevalletje komt en de dinges van het dingetje daardoor het gevalletje tegen het andere gevalletje aan houd:woei::woei::woei:

Zo heb ik het ook gedaan ja :D
Volgens mij klinkt het meer als de twee plaatjes aan de binnenkant met een stang ertussen, die de ruitenwissers laten bewegen

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2009 22:25 #808368 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic ruittenwismechanisme
ja dat is het juist, dat is simpel schroefwerk. ik kon zo gauw niet iets anders aan 't ruitenwissermechanisme bedenken waar je een maniertje voor nodig hebt eigenlijk

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-11-2009 23:25 #808373 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic ruittenwismechanisme

volgens mij gewoon dat ene gevalletje in dat dingetje duwen zodat het palletje van het klemmetje tegen het andere gevalletje komt en de dinges van het dingetje daardoor het gevalletje tegen het andere gevalletje aan houd:woei::woei::woei:

roflmao

:pics:

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-11-2009 05:29 #808380 door V300 register
Nau ja dus dat gevalletje van een gevalletje van een gevalletje was niet een duidelijk gevalletje blijkbaar waardoor dit gevalletje nog steeds net opgelost is das pas een gevalletje.

Nee op het asje zit spelling dat komt echt wel vaker voor. Nu wilde ik dus dat asje vervangen. Daar zitten twee stangen aan. Een gaat naar de ruitenwissermotor en een gaat naar het andere asje. Hoe maak je een van die stangen los.

He he nu begrijpen jullie het toch wel...

Nog duidelijker, het is zo,n rondballetje wat verdwijnt in de stang, en in die stang zit een zwarte ring.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2009 18:44 #808681 door V300 register
Ja het is gelukt maar wat een gevalletje. Heb eerst de twee bouten los gemaakt en de bovenste bout bij de ruitenwisser. Ook heb ik natuurlijk de bout van de ruitenwissermotor los gedraaid. Toen dat balletje waarmee hij vast zit met een stang naar de andere kant met een ijzerzaag kapot gezaagd. (hij was al los dus hing wat naar beneden anders zou ik er niet bij kunnen) Toen dat andere ding erin gezet. Natuurlijk is dit niet de manier waarop het vervangen moet worden, maar het is wel gelukt....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC