ruittenwismechanisme
- V300 register
- Verbannen
-
Ja ja daar is die weer met een nieuwe topic het zou eens niet zo zijn....
Ik ben bezig met een ruitenwissermechanisme van een 1400. Links bij de bestuurderskant (de kant waar je gelukkig bij kunt) zit spelling. Nu heb ik zo,n nieuw gevalletje.
Dat gevalletje moet er dus in. Maar hoe? Wat zit dat vast geklemt zeg, is daar een subtiele manier om dus vooral die ene ja wat is het eigenlijk klem los te krijgen. (waar die stang mee vast zit naar de andere kant?)
Want als dat afbreekt ben je veder van huis. Drukken? Hoe drukken waar drukken? Kan je het er dan vanaf draaien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ff zonder gekheid, wat bedoel je nu precies? gevalletjes en dingetjes kunnen we weinig mee. ik kan er een beetje uit vissen dat je aan de buitenzijde van de auto bezig bent en een ruitenwisserarm wilt vernieuwen, als je het kunststof kapje omhoog scharniert kun je het m8 moertje verwijderen, dan met een waterpomptang op het asje en onder 't blanke staal van de ruitenwisserarm en plop hij is los.
maar dan vraag ik me af, hoe kan daar speling op zitten... ik weet et nie meer
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;126814 schreef : volgens mij gewoon dat ene gevalletje in dat dingetje duwen zodat het palletje van het klemmetje tegen het andere gevalletje komt en de dinges van het dingetje daardoor het gevalletje tegen het andere gevalletje aan houd:woei::woei::woei:
Zo heb ik het ook gedaan ja

Volgens mij klinkt het meer als de twee plaatjes aan de binnenkant met een stang ertussen, die de ruitenwissers laten bewegen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volgens mij gewoon dat ene gevalletje in dat dingetje duwen zodat het palletje van het klemmetje tegen het andere gevalletje komt en de dinges van het dingetje daardoor het gevalletje tegen het andere gevalletje aan houd:woei::woei::woei:
roflmao
:pics:
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Nee op het asje zit spelling dat komt echt wel vaker voor. Nu wilde ik dus dat asje vervangen. Daar zitten twee stangen aan. Een gaat naar de ruitenwissermotor en een gaat naar het andere asje. Hoe maak je een van die stangen los.
He he nu begrijpen jullie het toch wel...
Nog duidelijker, het is zo,n rondballetje wat verdwijnt in de stang, en in die stang zit een zwarte ring.
- V300 register
- Verbannen
-