alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
zit alles waar het moet zitten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 15:03 #629349
door V300 register
zit alles waar het moet zitten is gemaakt door V300 register
Hoi,
Omdat ik alles losgehaald heb, en nu weer alles vastzit.... Wil ik voor ik de boel start even weten of alles op de juiste plek zit.
dunne slang van de emvk gaat in het luchtfilter... diegene die onderste gat zit van de emvk onderop
dikke slang van de emvk af vertakt in spruitstuk en thee stuk op oliedeksel.
Dun slangetje blijkbaar voor lucht loopt van carburateur af naar de onderkant van de bobine. Klopt dit alles, de rest zit namelijk wel goed.
Ow ja en de gaskabel, deze zit vast met een schroefje hoe stel je deze het beste af. En hij zit nergens meer aan vast of om toch, gewoon door dat oogje heen en in het begin zit die vast met zo,n klemetje.
14,3e moter als het uitmaakt. Volgende keer maak ik gewoon een foto dan heb ik dit gedoe niet!
Als dit allemaal goed zit ga ik hem eens starten.
Omdat ik alles losgehaald heb, en nu weer alles vastzit.... Wil ik voor ik de boel start even weten of alles op de juiste plek zit.
dunne slang van de emvk gaat in het luchtfilter... diegene die onderste gat zit van de emvk onderop
dikke slang van de emvk af vertakt in spruitstuk en thee stuk op oliedeksel.
Dun slangetje blijkbaar voor lucht loopt van carburateur af naar de onderkant van de bobine. Klopt dit alles, de rest zit namelijk wel goed.
Ow ja en de gaskabel, deze zit vast met een schroefje hoe stel je deze het beste af. En hij zit nergens meer aan vast of om toch, gewoon door dat oogje heen en in het begin zit die vast met zo,n klemetje.
14,3e moter als het uitmaakt. Volgende keer maak ik gewoon een foto dan heb ik dit gedoe niet!
Als dit allemaal goed zit ga ik hem eens starten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 15:51 #792483
door V300 register
in dat dunne slangetje moet een restrictie (klein propje met een gaatje) zitten.
zo te lezen zit alles goed.
Beantwoord door V300 register in topic zit alles waar het moet zitten
en T-stuk op oliedeksel.
in dat dunne slangetje moet een restrictie (klein propje met een gaatje) zitten.
zo te lezen zit alles goed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 16:11 #792484
door V300 register
Geen idee, hij takt af, naar onder het spruitstuk recht onder de carburateur en dan naar dat theestuk op de deksel. Maar dat zit geen proje ofzoiets in. Dat zit er dan al jaren niet meer op is dat erg? Teminste ik kan het me niet herinneren...
Waar is dat slangetje erigenlijk voor wat van onder de bobine naar de carburateur gaat?
Zal hem binnenkort eens starten. Moet toch nog veel meer aangebeuren, spuiten schermen (laat ik doen) brede stripping plakken deur verwisselen en dan gaat het wel meer wat die wagen.
Denk dat die dan nog zeker wel 5 jaar haalt daarna zien we wel weer.
Waar is dat slangetje erigenlijk voor wat van onder de bobine naar de carburateur gaat?
Zal hem binnenkort eens starten. Moet toch nog veel meer aangebeuren, spuiten schermen (laat ik doen) brede stripping plakken deur verwisselen en dan gaat het wel meer wat die wagen.
Denk dat die dan nog zeker wel 5 jaar haalt daarna zien we wel weer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 16:49 #792485
door V300 register
dunne slangetje loshalen bij het T-stuk aan het kleppendeksel. Doorblazen moet veel weerstand geven.
zonee ontbreekt het stopje en krijg je de motor nooit fatsoenlijk afgesteld wegens een enorme vacuumlekkage die je dan via dat slangetje krijgt.
Dat zit er dan al jaren niet meer op is dat erg? Teminste ik kan het me niet herinneren...
dunne slangetje loshalen bij het T-stuk aan het kleppendeksel. Doorblazen moet veel weerstand geven.
zonee ontbreekt het stopje en krijg je de motor nooit fatsoenlijk afgesteld wegens een enorme vacuumlekkage die je dan via dat slangetje krijgt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 17:11 #792490
door V300 register
zoek maar eens op restrictie

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 20:06 #792530
door V300 register
Hmm dus als daar geen stopje inzit, is de oplossing zo,n slangetje bij erik of iemand anders 2e hands te regelen? Zal hem wel doorblazen. Het is wel een heel dun slangetje. Hoe zit trouwens die shokekabel aan de carburateur vast, is dat ook een trucje op die los te krijgen bij een solex? Ow ja en waar is dat slangetje toch voor van de bobine naar de carburateur, met lucht er door heen.... of maar goed...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 20:25 #792543
door V300 register
dat slangetje is essentieel voor de bijsturing van het ontstekingstijdstip aan de hand van de belasting van de motor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-08-2009 22:00 #792566
door V300 register
DIe restrictie zit er in, slangetje is dus goed. En hoort die echt van onderkant bobine naar carburateur te lopen nooit geweten.
Zit dat ook goed, nu dan zit dus alles goed.
Zit dat ook goed, nu dan zit dus alles goed.
Moderators: Mark Smeets