Differentieel uitwisselbaar 340/360?
- V300 register
- Verbannen
-
Aangezien op de sloop veel 340's staan, maar geen 360's vroeg ik mij af of de aansluiting van de diffs het zelfde is voor de 340's en 360's. Dat de ratio anders is weet ik, maar dat maakt niet uit aangezien het toch maar voor een weekje ofzo is.
fyi, ik heb een 1986 360 gle met b200e motor en 5-versn handbak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Geen idee of het uitwisselbaar, is. Maar een 360 bak zoeken is ong. 10x makkelijker...
- V300 register
- Verbannen
-
Is het veel werk om het diff van de versnellingsbak te scheiden? 1 van de inbusbouten van de torque-tube naar de V-bak is dolgedraaid, dus die gaat niet meer los. Als het makkelijk is haal ik dat diff er wel even af voor je (als je wilt natuurlijk)
- V300 register
- Verbannen
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1...light=diff+vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn diff ligt al langs de auto, dus moet er zo af zijn.
Edit: Die pak ik er zo af, dus als je wilt Niels, kan ik er een voor je regelen. Ik vraag niet veel.
- V300 register
- Verbannen
-
had alleen nog maar op de testbank gestaan bij volvo(had dus nog niet onder een auto gezeten)
- V300 register
- Verbannen
-
de olieseals zijn nogal lek aan de in en uitgaande assen. dat red ik niet in 2 uurtjes (zo veel tijd heb ik tussen uit mijn werk komen en het sluiten van de dhz garage) maar de dag daarna moet ik gewoon werken. en weekenden zijn altijd al helemaal hopeloos qua tijdVoor een weekje? why's that?

edit: hey nu snap ik wat je bedoeld met
Geen idee of het uitwisselbaar, is. Maar een 360 bak zoeken is ong. 10x makkelijker...

@jos, wat wil je er voor hebben. als er niet veel speling op zit is dat idd misschien wel makkelijker.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag even de versnellingsbak uit elkaar gehaald en bekeken. Erg leerzaam. Ik denk dat ik hem met een slijptolletje eens helemaal open maak, dat is erg leuk om te zien!
Ook de torque-tube heb ik er af gehaald en ge?nspecteerd. Het lasje om 1 van de 2 klemmen op het koppelstuk te zetten is afgebroken. Daarom rammelt het koppelstuk ook.
- V300 register
- Verbannen
-
Alle pakkingen bij mij waren bij zowel de bak als het diff geseald met siliconenkit. Het is zelfs als loctite gebruikt... Lijkt me een beetje beunwerk van de vorige eigenaar.