km teller kabel
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik in de vraagbaak gekeken, nergens een letter hier over te vinden, :grr: stom ding. :grr:
eerst eens gekeken bij onze reserve onderdelen auto hoe dat in elkaar zit, :grr: stom ding. :grr:
blijkt dat het gewoon in een rubber buis zit geschoven, door de linker voor as en wordt aangedreven door de lager beschermkap, :grr: stomme dingen. :grr:
gekeken of het aan de km teller vast zat, dus niet, was op de een of ander manier los gekomen, :grr: stom ding :grr:
losgehaald nagekeken of het binnen draad kapot was, dus niet, weer in elkaar gezet en mee gereden, HET WEERKTE :groovy:, ja voor 'n 200 m :snif:en weer zo dood als een pier, :grr: stom ding. :grr:
weer van alles geprobeerd, en JA HOOR :groovy:, het werkte weer, VOOR NOG GEEN 100 M :snif:, en het gaf weer de pijp aan Maarten, [hoe hij ook mag zijn], :grr: stom ding. :grr:
vandaag maar de km teller kabel van de reserve onderdelen auto, die ik eest moest repareren :snif: om dat de vast houd geval aan de km teller kapot was, ook zo'n :grr: stomding :grr:, heb met veel moeite alles verwisseld en aangesloten en er mee gereden tot mijn stomme verbazing begon de wijzer omhoog te gaan het doet het :groovy:, stom ding. :grr:
Alweer iets gerepareerd van een elendige stukje techniek dat zich Volvo, noemd, stom ding, :grr: had ik het allemaal geweten had, had ik dit stukje techniek "Volvo Made in Holland" nooit gekocht :grr:, nog nooit heb ik zoveel problemen gehad met een merk auto die ik gereden heb :grr: als met een auto van het merk Volvo, stom auto merk :grr:, en ik heb veel auto's gehad.
Het enigste plus punt :halo:wat ik aan deze merk vind is als er geen problemen zijn [wat zelden is :humor:] is het een comfortabele auto die niet onder doet voor een andere

:wtf2: Als ik deze Volvo :flame: kan ruilen voor een Opel :yesyes: zal ik het niet laten :grr2: liever gisteren dan vandaag

Ik heb gesproken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
km kabel kost nieuw 28,50 en is makkelijk te vervangen, nog geen half uurtje werk..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Hoeveel km. had de oude kabel gediend. Als ik af en toe zie wat er bij nieuwe auto's na een paar jaar stuk is, dan is de uitvoering van deze kmkabelcontructie best wel een simpel, maar goed stukje technieck.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb daar een goede remedie voor: muziek! Altijd een muziekie aan tijdens het sleutele scheelt echt!
Mar all?, km-tellerkabeltje is gemakkelijk te vervangen. Zorg er echter wel voor datie nergens klem kan komen te zitten (kijk ook eens goed bij de maximale stuuruitslag)
Een klein beetje vet in de kabel wil de levensduur ook weleens verlengen trouwens!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
habie12;79770 schreef : :grr:wat een stom stukje tekst:crazy2:
km kabel kost nieuw 28,50 en is makkelijk te vervangen, nog geen half uurtje werk..
:crazy2: Moest even mij frustraties kwijt :woei:
volvofiel;79806 schreef : Bovenstaande tekst doet mij denken aan een schaal pepernoten (de woorden) en daarin schuimpjes/snoepjes (de smilies).
...en strooi in een of ander hoek

Doeke Dobma;79809 schreef : Heerlijk, we kunnen met recht stellen dat Erick een echte 'emotie-rijder' is:D:D

Erik;80776 schreef : Doet de km kabel het nog steeds?
Yep :w00t:
Erik;80776 schreef : Hoeveel km. had de oude kabel gediend. Als ik af en toe zie wat er bij nieuwe auto's na een paar jaar stuk is, dan is de uitvoering van deze kmkabelcontructie best wel een simpel, maar goed stukje technieck.
? 160.000 km, idd de techniek is eenvoudig
Ovlov 3.6L;80781 schreef : Stukkie tekst komt me heel bekend voor: frustratie tijdens het sleutelen........
Ik heb daar een goede remedie voor: muziek! Altijd een muziekie aan tijdens het sleutele scheelt echt!
Had ik, hielp niet :hmmz2:
Ovlov 3.6L;80781 schreef : Mar all?, km-tellerkabeltje is gemakkelijk te vervangen.
:wtf2: Nou ja, makkelijk,
Ovlov 3.6L;80781 schreef : Zorg er echter wel voor datie nergens klem kan komen te zitten (kijk ook eens goed bij de maximale stuuruitslag)
ik heb 'm nergens meer vast gezet, behalve aan de teller, vooras en de enige andere punt bij de vooras
Ovlov 3.6L;80781 schreef : Een klein beetje vet in de kabel wil de levensduur ook weleens verlengen trouwens!
Ik heb de kabel uit elkaar gehaald, en binnen en buiten kabel goed schoon gemaakt en "verzopen" in het vet, weinig kans dat er nu wat kan haperen

volvofiel;80786 schreef : Mijn tellerkabel w?s stuk, maar na het overbouwen in de ex van Frits doet 'ie 't als nieuw. Wat zeg je me daarvan?
:groovy:
Door alle frustraties ben ik vergeten te vragen of er verschillende uitvoeringen zijn van de kabel??
De kabel die ik als vervanging heb gebruikt kon ik geheel uit elkaar nemen en schoon maken, maar bij de oude kabel [van de Blueline] kan dat niet :S
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De reden waarom ik mijn kabel heb overgezet is omdat die kabel niet meer te krijgen is:D
Van de latere types zijn ze veeeeeel beter te krijgen, wees gerust.
- V300 register
- Verbannen
-
Tot vorige week trilde hij echt hevig, hem toen alles gedemonteerd, er een flinke scheut olie in gedaan, maar nu, nog geen 3 dagen later is hij weeral aan het dansen!
Te weinig olie? of is er meer aan het handje? Zou graag mss toch wel wat duidelijkheid hebben, voordat ik nogmaals de hele module ga demonteren...