alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)

Welke doppenset zal ik kopen??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2007 23:13 #626341 door V300 register
Welke doppenset zal ik kopen?? is gemaakt door V300 register
Bij het speuren op internet naar een doppenset loop ik tegen hetvolgende dilemma: een 1/2 of een 3/8 ratelset.
Welke raden jullie mij aan?

Ook het bestaan van een zeskant of het systeem dat de moer niet aangrijpt op de hoeken maar op het vlak van de zeskant lijkt me wel wat maar:

Wat is beter?:S

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2007 23:39 #679948 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Welke doppenset zal ik kopen??
hangt er een beetje vanaf welke maten je het meest gebruikt.

voor zwaar sleutelwerk, zou ik een 1/2 inch set, met zeskante doppen willen aanbevelen.

die doppen die jij omschrijft met aangrijping op de zijvlakken heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik zou ze zelf niet willen. liever een hoekige dop waarbij je de kop eerst schoon moet maken voor ie erop past.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2007 00:07 #679949 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Welke doppenset zal ik kopen??
Ik heb ze vaak allebei nodig voor het sleutelen aan de 300. Neem nu het verwijderen van de remcylinder achter; kleine setje. Voor het losdraaien van de moeren waaraan de versnellingsbak hangt; 1/2 inch
Ik zou een gemixte set kopen.

Mijn favourite merk is Snapon. Echter dit is voor mij ook te duur. Ben wel zeer blij met: Dowidat, Vacom, Gedore, . Het ALDI-setje wat ik ooit gekregen heb voldoet ook goed. Ik vervang meestal veelgebruikte doppen door kwaliteitsdoppen. Dit vind ik prettiger werken. Wat betreft de ratel heb ik geen idee wat daar het beste merk voor is...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2007 13:32 #679960 door V300 register
Ik ben heel erg tevreden over mijn Aldi-setje... daarmee kan ik voor 25 euro hobbymatig al het sleutelwerk aan mijn auto uitvoeren. Duurzaamheid kan ik niet goed over oordelen, maar het voldoet, en is el-cheapo :).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2007 13:52 #679961 door V300 register
Ik heb eerder bij de aldi doppensets gekocht... wat een pauperdingen waren dat.

Tot vorig jaar ofzo: toen hadden ze een wat luxere set. Woog ook gelijk iets van 3 of 4 kg ofzo, maar die was compleet (dus alle maten doppen en verlengers) en super kwaliteit! Die set koester ik dus behoorlijk. Was ook wel iets duurder (ik dacht dat deze 40 euro gekost heeft ofzo) maargoed: dat is het tot nu toe meer dan waard geweest.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2007 17:57 #679979 door V300 register
Die doppenset bedoelde ik ;) alleen ik had die in de aanbieding en kostte iets van 25-35 euro.. GE-WEL-DIG

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2007 17:58 #679980 door V300 register
Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar ze Snap-On gebruikten... Ik wilde dat dat niet zo was, want nu ben ik echt ontzettend verwend. Nu is niks meer goed :humor:

Maar goed, voor een beetje hobbyen aan de 300 is een Aldi-setje goed genoeg. Voor de meeste dingen dan.

Maar toch... dat Snap-On-gereedschap; ideaal, sterk, mooi, robuust, levenslange garantie, duur :sad:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-08-2007 18:35 #679985 door V300 register
Ik heb zelf ook een Aldi doppenset jaren geleden gekocht, een mega zware stalen kist met megaveel doppen, dat is prachtspul, gebruik ik al jaren voor oude brommers, in en rondom huis en voor auto etc, is niet kapot te krijgen maar was idd wel wat prijziger dan de el cheapo setjes die ze soms bij Aldi verkopen, die duurdere sets hebben ze maar heel af en toe.
Voor schroevendraaiers gebruik ik Belzer (topline van Skandia/Baco), fijn alternatief voor Gedore bijvoorbeeld en niet achtelijk duur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 20:22 #680051 door V300 register
Ik heb de knoop doorgehakt en een 61-delige 3/8" ratelset besteld van Mannesmann. Ik vond de 1/2" te groot want voor mij als beginnend sleutelaar lijkt mij dat voldoende.
In ieder geval bedankt voor de reacties.:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2007 20:51 #680054 door V300 register
Mooi!

Wat kost ie? :f

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC