brandstofslangetjes vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
In elk geval gaan we verder met de 340.
Ik heb van Marcello uit Rotterdam een variomatic 340 uit 1989 voor de buurt gekregen. Helaas was de APK net verlopen. Volgens een garage waar ik langsreed was het alleen een kwestie van een lek in de uitlaat en een lek in de bezinetank. Voor 300 euro zou hij het wel snel maken. Dat leek me niet zo'n goed idee. In plaats daarvan heb ik Frans gebeld.
De uitlaat is nu gedicht met wat uitlaattape. Het gat zat trouwens precies op de plek van een beugel voor de middendemper. Mag die beugel ontbreken voor de keuring? Als ik die beugel er weer op zet kraakt hij gelijk mijn geplakte gat.
Frans vertelde mij dat de tank van een 340 gewoon niet lek raakt en dat ik beter kon zoeken naar iets lekkends er omheen.
Bovenop de tank zit een dop met twee slangetjes en een stekker. Beide slangetjes lijken doorweekt van bezine. Het drupt er door zodra je er aan zit.
Mijn vraag is: hoe vervang ik deze slangetjes het handigst?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kun je er meteen rubber slangen inzetten en een paar betere slangklemmen. Volgens mij is het niet een echt leuk karweitje, maar resultaat is wel dat ie niet meer stinkt naar benzine = niet meer lekt. Ook wel fijn met de benzineprijs van vandaag

- V300 register
- Verbannen
-
de oude losdraaien of doorknippen(alleen de klem !)dan van de meteraansluiting schuiven aantrekken en andere kant ook losmaken.
pas op dat ie niet ontsnapt anders moet je hem er weer tussen wurmen vanonder de auto.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;27445 schreef : Ik heb nu bijna alles vervangen en toch nog benzinestank. Ik zag laatst dat die hele dikke slang die van van de vulmond naar de benzinetank loopt lekt. Precies bij de slangklem bij de tank. Weer een leuk klusje voor binnenkort.
Nou, IDD! Ik liep vandaag langs jouw 340 in Nijmegen in een straatje vlakbij de Van Welderenstraat.... wat een lucht! :humor::uh-uhh: Maargoed, die van mij heeft het ook, dus schaam je niet :lol:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Schaam je niet? Nee Harry, jij moet je OOK schamen! :lol:Dutchie;27482 schreef : Maargoed, die van mij heeft het ook, dus schaam je niet :lol:
- V300 register
- Verbannen
-
bodejodel;27483 schreef : Schaam je niet? Nee Harry, jij moet je OOK schamen! :lol:

- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb een tekening uit boek bijgevoegd.
Het lijkt wel of de slangen bij de vlotterdop beiden naar de vulmond van benzine gaan.
Vraag is waar deze slangen heen lopen en of er een voor benzine toevoer is.
En hoe te vervangen.
Wie kan antwoord geven? Ik heb het nooit aan de hand gehad. http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=211&stc=1&d=1180972090
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;27482 schreef : Nou, IDD! Ik liep vandaag langs jouw 340 in Nijmegen in een straatje vlakbij de Van Welderenstraat.... wat een lucht!
Eh, ik had gisteravond laat nog volgetankt en de automatische afslag was iets te laat :hmmz2: litertje bezine over de auto en mijn broekspijp heen :cry2:
- V300 register
- Verbannen
-
lucluc;27522 schreef : Eh, ik had gisteravond laat nog volgetankt en de automatische afslag was iets te laat :hmmz2: litertje bezine over de auto en mijn broekspijp heen :cry2:
H?, heb je w??r een uur voor niks gewerkt :humor: