alleen voor dingen die écht niet in een van de andere technische rubrieken passen (zoals LPG)
Meer weten over LPG
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-11-2005 12:54 #624299
door V300 register
Meer weten over LPG is gemaakt door V300 register
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2005 21:40 #640322
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Meer weten over LPG
Mooi systeem, alleen kan het niet in een 340 of een 360. (want G3)
Wij blijven met onze auto's gewoon aan een verdamper of eenvoudig injectiesysteem gebonden.
Wij blijven met onze auto's gewoon aan een verdamper of eenvoudig injectiesysteem gebonden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2005 22:17 #640323
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Meer weten over LPG
En jammer dat je wegenbelasting gigantisch omhoog gaat als je geen g3 hebt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2005 22:44 #640324
door Jeroen van Bodegom
Die belasting haal je er zo uit.
Als je 20.000 km per jaar rijd betaal je met LPG 900 euro aan brandstofkosten en met benzine dik 2500.
Het omslagpunt ligt dus nog veel lager.
Als je 20.000 km per jaar rijd betaal je met LPG 900 euro aan brandstofkosten en met benzine dik 2500.
Het omslagpunt ligt dus nog veel lager.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-11-2005 22:52 #640325
door V300 register
jah.. als student rij ik geen 20.000 per jaar
en de inbouw komt er ook nog bij, en bij het inbouwen in een oude auto moet je wel heel zeker zijn van je auto.
Maar iemand die veel km's rijd heeft er zeker wel voordeel van, die mensen rijden meestal ook jongere auto's waar wel g3 in kan
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 29 november 2005)
Maar iemand die veel km's rijd heeft er zeker wel voordeel van, die mensen rijden meestal ook jongere auto's waar wel g3 in kan
(Bericht gewijzigd door rwdstudent op 29 november 2005)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2005 10:10 #640326
door V300 register
Frits, je kunt trouwens als handige vogel zijnde, een LPG installatie los kopen, zelf inbouwen, en voor 127 euro laten keuren bij de RDW.
de losse installatie is (veel) meer dan 127 euro voordeliger dan laten inbouwen ;-)
en het voordeel is dat je zelf precies kunt bepalen hoe alles komt te zitten etc.
Hoe ouder de auto wordt hoe belangrijker dat is.
Groetjes Wouter
de losse installatie is (veel) meer dan 127 euro voordeliger dan laten inbouwen ;-)
en het voordeel is dat je zelf precies kunt bepalen hoe alles komt te zitten etc.
Hoe ouder de auto wordt hoe belangrijker dat is.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2005 15:26 #640327
door V300 register
Hey dat wist ik niet, is wel interessant. Ik dacht dat alleen een erkend bedrijf een installatie mag inbouwen.
Je zou een sloper van marktplaats kunnen halen met goede lpg installatie, installatie eruit (weet je ook gelijk hoe alles moet zitten) en het kenteken opsturen naar de rdw en sloper verkopen als crosser.... Als je het goed aanpakt dan heb je de installatie gratis...
Je zou een sloper van marktplaats kunnen halen met goede lpg installatie, installatie eruit (weet je ook gelijk hoe alles moet zitten) en het kenteken opsturen naar de rdw en sloper verkopen als crosser.... Als je het goed aanpakt dan heb je de installatie gratis...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2005 16:44 #640328
door V300 register
ik kwam er vandaag achter dat LPG keuring goedkoper is. iets onder de 60 euro zelfs maar.
wel moet je een certificaat bij de tank hebben, moeten alle hogedruk onderdelen keurmerken erin gestempeld hebben, en de vulslang (tussen nippel en tank) moet nieuw = minder dan een jaar oud zijn.
als de installatie verder volgens de regelen der kunst ingebouwd is kun je zo een afspraak maken bij de RDW en laten omkeuren.
wel moet je een certificaat bij de tank hebben, moeten alle hogedruk onderdelen keurmerken erin gestempeld hebben, en de vulslang (tussen nippel en tank) moet nieuw = minder dan een jaar oud zijn.
als de installatie verder volgens de regelen der kunst ingebouwd is kun je zo een afspraak maken bij de RDW en laten omkeuren.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2005 20:35 #640329
door Jeroen van Bodegom
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2005 22:54 #640330
door V300 register
Ik heb in de jaren '80 3 jaar een 440 gereden op gas. Nooit problemen, zelfs niet strenge vorst. Wel als ik op benzine overstapte, dan moest ik eerst even stomen. Ik rij 12 a 15000 per jaar en voordeel was 700 gulden per jaar.
Moderators: Mark Smeets