Ontkoppelt niet bij afremmen tot stilstand
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar indien deze wel vrij draait wat zou het dan kunnen zijn? Vacu?m, knopje op de pook?
Ik probeer vooraf zo veel mogelijk te weten te komen/uit te sluiten aangezien ik een half uur moet rijden naar waar de auto momenteel staat

Zou de auto dan niet ook vooruit moeten rollen wanneer die in de N staat?AvdAkker;216181 schreef : heb wel eens gehad dat een asje in een rolgewichtje van de dropgroep los was gelopen, die klemde toen de drukgroep tegen de koppelingsplaat aan en gaf dus identieke symptonen.
Ik kan me zo voorstellen als er contact is tussen de drukgroep en koppelingsplaat dat het hele zaakje dan begint te draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
controleer iig of de motor meer toeren gaat maken op het moment dat je de rem intrapt of de knop bovenop de pook indrukt, dan is het een vacu?m/mengsel probleemRubenJ;216193 schreef : Maar indien deze wel vrij draait wat zou het dan kunnen zijn? Vacu?m, knopje op de pook?
klopt, zodra de koppeling klemt/aanloopt of normaal aangrijpt gaat de aandrijfas draaien maar met de bak in N gebeurt er alsnog nietsRubenJ;216193 schreef : Zou de auto dan niet ook vooruit moeten rollen wanneer die in de N staat?
Ik kan me zo voorstellen als er contact is tussen de drukgroep en koppelingsplaat dat het hele zaakje dan begint te draaien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Oef, ik hoop het niet, daar heb ik geen ervaring mee gaat nog leuk worden dit weekend als dat zo is...Wouter;216180 schreef : hmm het zou ook kunnen dat de drukgroep van de koppeling blijft hangen in de 'gekoppeld' stand of dat de koppelingsplaat kleeft op de as vanwege een slijtrandje. Klinkt dan wel alsof de koppeling open moet voor inspectie.
Dat is niet het geval, dat heb ik vanmiddag nog gecontroleerd na de opmerking over het te arme mengsel.AvdAkker;216194 schreef : controleer iig of de motor meer toeren gaat maken op het moment dat je de rem intrapt of de knop bovenop de pook indrukt, dan is het een vacu?m/mengsel probleem
Hmm dat zou wellicht verklaren dat ik de tandwielen hoort ratelen/schuren zodra ik 'm in de D/R wil zetten.AvdAkker;216194 schreef : klopt, zodra de koppeling klemt/aanloopt of normaal aangrijpt gaat de aandrijfas draaien maar met de bak in N gebeurt er alsnog niets
Morgen maar eens kijken of de as met de hand te draaien is en of deze draait wanneer de motor gestart is.
Wat is het makkelijkste checken of de knop op de pook werkt? Lampje op de stekkers van het witte kastje tegen het linker schutbord van waaruit vacuum slangetje naar koppelingshuis loopt? En klopt het dat deze aan moet zijn wanneer de knop ingedrukt is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zodra ik tijd heb en zooitje er eens onderuit laten zakken...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zodra ik het er onderuit heb weet ik of het verstandig is om ook de koppelingsplaat te vervangen. Al denk ik dat het sowieso verstandig is die ook meteen mee te pakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kan het koppeling-huis zonder demontage van de as ver genoeg maar achteren geschoven worden om de drukgroep en plaat te (de)monteren?
En zijn er andere dingen waar ik op moet letten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.