EMVK Vraagjes
- V300 register
- Verbannen
-
De EMVK deed het wel gewoon goed en klik en zuigt zoals het hoort. Toch heb ik hem even uit elkaar gehaald. Blijkt er aan de binnenkant redelijk veel roet te zitten. Ik heb hem schoon gemaakt met 5 wattenstaafjes. Hoe kan het dat er roet in zit?
Ook heb ik dat mijn kickdown vaak blijft hangen. Dan moet ik hem weer een paar keer intrappen om hem weer uit te krijgen. Hoe kan dit? Of waar moet ik zoeken?
Hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het belangrijkste is dat je er een hoeveelheid X lucht in krijgt en dat die hoeveelheid na een aantal seconden vasthouden weer terugkomt, dan is het vacu?m gedeelte onder de auto in orde.
is normaal dat het wat zwartig is in het EMVK, is meer slijtage van de rubber slangen/klepjes wat een residu achterlaat.
kickdown die zo af en toe blijft hangen zit in je tachorelais, relaispootje is losgescheurd van de print even opnieuw solderen en presto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;211160 schreef : het duurt inderdaad even voordat je de membranen aan gaat spannen, beiden hebben toch een aardige inhoud. het zou van de opschakelkant even lang moeten duren, al gaat het volblazen wel iets lastiger omdat de leidingen dunner zijn.
de luchtinhoud in de trommels van de vario is heel verschillend. de opschakelkant heeft alleen de vrije ruimte tussen het deksel en het membraan, de terugschakelkant is aangesloten op de grote luchtkamer in de trommel zelf. Het is dus normaal dat de terugschakelkant meer lucht neemt voordat de druk oploopt.
Daar ben ik het dan weer w?l helemaal mee eens :+AvdAkker;211160 schreef : het belangrijkste is dat je er een hoeveelheid X lucht in krijgt en dat die hoeveelheid na een aantal seconden vasthouden weer terugkomt, dan is het vacu?m gedeelte onder de auto in orde.
aanvulling; het kan ook het elektrische contactje van de gaskabel zijn. als het probleem specifiek voorkomt na volgas geven is dat zelfs de meest waarschijnlijke oorzaak.AvdAkker;211160 schreef : kickdown die zo af en toe blijft hangen zit in je tachorelais, relaispootje is losgescheurd van de print even opnieuw solderen en presto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ja dat klopt wel, maar bij het blazen zelf merk je dat verschil niet echt, je hebt meer last van de dunnere diameter van het slangetje waardoor je de kamers zowieso minder snel vol krijgt:)Wouter;211215 schreef : de luchtinhoud in de trommels van de vario is heel verschillend. de opschakelkant heeft alleen de vrije ruimte tussen het deksel en het membraan, de terugschakelkant is aangesloten op de grote luchtkamer in de trommel zelf. Het is dus normaal dat de terugschakelkant meer lucht neemt voordat de druk oploopt.
niet perse, als je een gescheurde print hebt is het vaak zo dat hij pas blijft hangen als hij bediend wordt en dat gebeurt het meeste bij t gas gevenWouter;211215 schreef : aanvulling; het kan ook het elektrische contactje van de gaskabel zijn. als het probleem specifiek voorkomt na volgas geven is dat zelfs de meest waarschijnlijke oorzaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Op de plaats waar de gaskabel vanuit de cabine naar de motorruimte gaat. Bij mijne zit de schakelaar nog net in de cabine, maar volgens mij bij nieuwere uitvoeringen net in de motorruimte.RVandenbussche;211220 schreef : Hey Wouter! Held! Thanks voor de verduidelijking. Waar zit dat elektrische contact van de gaskabel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.