EMVK / tachorelais reviesiekits
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Voor zij die niet kunnen wachten zal ik er op de ALV een aantal meebrengen, samen met de Tacho kitjes.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zit trouwens ook een duidelijke beschrijving bij, een soort van IKEA-handleiding met plaatjes. Ideaal! :worship:
- J. Ruiter
- Verbannen
-
toch iets typisch zweeds..ikea en volvoDutchie;168908 schreef : Zit trouwens ook een duidelijke beschrijving bij, een soort van IKEA-handleiding met plaatjes. Ideaal! :worship:
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Chapeau
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik ben namelijk een van de "proefpersonen" die zijn CVT volledig heeft uitgerust met deze kit. om correcte test waarden te krijgen heb ik een EMVK wat heel wat moeten slopen.
eerst het originele EMVK: 380mBar opschakelvacuum
- klepjes uit revisiekit gemonteerd: 380mBar, zelfde gebleven maar dat is logisch want mijn oude klepjes waren nog heel.
-O-ring+klepjes uit revisiekit gemonteerd: 450mBar, uit deze test kon je dus concluderen dat zelfs de oude O-ringen een kleine vacuum-lekkage veroorzaakten wat ten koste gaat van het opschakelen.
ik rij inmiddels pakweg 1500km probleemloos rond, en ik heb van RJV vernomen dat er ook al een is die ruim 4500km probleemloos rondrijd.
ben er in ieder geval superblij mee, zeker een aanrader!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;168981 schreef : ha trouwens, even dit topic updaten aangezien het spul nu in de handel is!
Ik ben namelijk een van de "proefpersonen" die zijn CVT volledig heeft uitgerust met deze kit. Om correcte testwaarden te krijgen heb ik een EMVK wat heel wat moeten slopen.
Eerst het originele EMVK: 380mbar opschakelvacuum
- klepjes uit revisiekit gemonteerd: 380mbar, zelfde gebleven maar dat is logisch want mijn oude klepjes waren nog heel.
-O-ring+klepjes uit revisiekit gemonteerd: 450mbar, uit deze test kon je dus concluderen dat zelfs de oude O-ringen een kleine vacuum-lekkage veroorzaakten wat ten koste gaat van het opschakelen.
Inmiddels rij ik pakweg 1500km probleemloos rond, en ik heb van RJV vernomen dat er ook al een is die ruim 4500km probleemloos rondrijd.
Ben er in ieder geval superblij mee, zeker een aanrader!
De rubbertjes die hier aan een duurtest onderworpen worden zijn dat die klepjes in de uitvoering waarover 'antiekeradio' in een bericht d.d. 27-09-10 schreef 'ik kreeg gisteren een mailtje binnen met een foto van een prototype van vervangingsklepjes voor de EMVK van aluminium met dun rubberlaagje'?.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
In de beschrijving staat dat je de diode precies andersom moet plaatsen als dat de oude zat. Klopt dat? En waarom is dat eigenlijk?
En vorige keer had ik het probleem met de secondelijm en de rubber klepjes; nog v??r ik het klepje helemaal op het pinnetje kon schuiven zat ie al vast. Bovendien vouwde er een klein stukje van het rubber 'buisje' dat over het metalen pinnetje heen komt een beetje dubbel. Is die lijm echt noodzakelijk of kun je ook zonder?