- Berichten: 111
Plotselinge toerenverhoging boven 140 km/h
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Natuurlijk is het daarbij niet de bedoeling die topsnelheid kilometers lang aan te houden, even aantikken op de teller is al genoeg, het moet immers wel heel blijven allemaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Wouter76;179114 schreef : Inmiddels heb ik aan een reserve tacho relais een reparatie (transistor) en modificatie (diode) doorgevoerd: Weer_een_340_op_de_parkeerplaats_post:1481
Dit tacho relais mag dan even als soort van 'stand-in' mee naar Friesland komende zondag, om zodoende uitsluitsel te kunnen geven of het nu in de auto aanwezige tacho relais defect is.
Komende zondag avond laat ik even weten wat mijn bevindingen zijn, ik hoop echt dat het plotseling verhogen van het toerental boven de 140 km/h hiermee voorbij is. :yesyes:
Zo gezegd, zo gedaan.
Voor vertrek even de reserve tacho er in gehangen met twee ty-wraps en overgeplugd.
Starten en wegrijden, :wtf2:...geen opschakel vacu?m boven de 1800 t.p.m :hmmz2:
Nou ja ik kijk het even aan en anders maar weer ompluggen langs de weg, kom ik vervolgens op de rijksweg richting Olst...komt bij 3000 toeren ineens de naald uit de hoek, ah dus dat is het gevolg van het soldeerwerk wat al was gedaan toen ik het tacho-relais kreeg.
Ik had al gezien dat er een tweetal andere polypropyleen condensatoren op waren gezet, waarschijnlijk dus met met een verkeerde capaciteit.
Dat geeft bij het rijden door een dorp met 50 km/h erg onprettige effecten kan ik je vertellen, later dus nog even een paar goede condensatoren erop solderen.
Verder functioneerde het reserve tacho-relais prima, zodra ik op de A32 vrij baan had even zien wat er zou gebeuren........helaas nog steeds hetzelfde.
Er blijft boven de ca 4800 toeren heel iets vacu?m over, zodra ik de caravan schakelaar omzet valt het helemaal weg zoals valt te verwachten.
Ineens bedacht ik me ook dat het lampje in de caravan schakelaar bij het omzetten blijft branden zolang er spanning blijf staan op de uitgaande kant van het tacho-relais, dit lampje blijft op het punt dat het verkeerd gaat (de toeren verhoging) gewoon netjes branden.
Conclusie al met al; het probleem zit 'm niet in het tacho relais wat origineel bij mij in de auto aanwezig is.
Wat ik nu wil gaan doen is kijken wat het motor vacu?m doet bij het punt dat het verkeerd gaat door de aftakking naar de economy meter even voor de EMVK te plaatsen. (ingaande kant)
Vraag voor de technische mensen hier; (a.k.a cvt specialisten) kunnen de doorvoerpotjes ook de boosdoener zijn, dat ze bijvoorbeeld 'doorslaan' boven een bepaalde snelheid?
De zoektocht gaat verder :rolleyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
lijkt me idd verstandig om zowel het ingaande als opschakelvacuum te meten, doorvoerpotjes zou inderdaad een mogelijkheid kunnen zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Overigens hangt dat lampje van de caravan schakelaar (dus niet de bergrem) aan de uitgaande 12V van het tacho-relais, als ik de schakelaar omzet valt de spanning weg van de emvk opschakelkant en gaat het lampje aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.