cvt kapot ?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2010 11:45 #630300 door V300 register
cvt kapot ? is gemaakt door V300 register
Hallo,

Na een lange tijd weer goed te hebben gereden is het weer zover:cry:.
Als ik wegrijd gaat dat niet zonder lawaai ,het is zeg maar een soort aanlopend geluid ,en als ik bijna stilsta ,klopt er langzaam iets .
Het rijden gaat zowiezo niet lekker ,de motor houdt erg in erg maakt ook erg veel toeren en de uitlaat puft al ik op de rem trap ,ik zal wel effe een filmpje maken .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2010 21:34 #834252 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic cvt kapot ?
je hebt pas een andere kop erop laten zetten toch?
als je inmiddels ongeveer 1000km verder bent, zou ik eens beginnen met kleppen stellen.

vwb teveel toeren kun je op de techniekpagina al het een en ander doornemen in de storingstabel

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2010 14:13 #834506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic cvt kapot ?
Ik denk ik gebruik dit topic ervoor... Mijn cvt doet 1 op de 10 keer krijsen als hij in zijn r staat....

Mijn vorige cvt deed dat ook al... Die heb ik 2 maanden geleden vervangen je blijft zo bezig he haha. Maar goed, dat is dus wel heel erg toevallig....

Met dat krijsen komt hij ook niet vooruit. Hoe erg is dit en wat is het? In zijn drive doet hij het nooit. Geen rare cvt geluiden te horen op snelheid.

Gevalletje schakelstang of is dat onmogelijk? Dat hij soms als het ware tussen twee versnellingen staat? Hoe schadelijk is dat dan voor primair?

Je denk primair kapot je zet er een ander in en die doet hetzelfde.... Dan is dat lijkt me toch wel erg toevallig niet? Ik heb wel eens gehad dat ik een andere primair er onder deed die vervolgens meteen een lagergeluid had. Twee keer zelfs, eentje maakte zoveel herrie onder het rijden dat het niet meer normaal was. Maar dit heeft niks met lagergeluid te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-06-2010 14:40 #834507 door V300 register
Mijn pook kun je in de r stand trouwens makkelijk een halve centimeter bewegen.... Lijkt me een gevalletje van spelling en kunstof busjes.... Maar goed heb ik gelijk? Geen spelling op stang zelf net ondergelegen alleen op pook in r. Kan het dus niet zijn... Ja of je moet een spelling van 1 hooguit 2mm zien als vette spelling.

Afstelling dus lijkt me. Ik had trouwens van iemand gehoord dat je met mijn probleem beter niet van de n naar zijn r kon, maar beter vanuit de p naar de r moest gaan. Is dat waar of?

Overigens dat verhaal hier boven, een motor houd niet in op een slechte cvt. Ik heb een keer met Erik een superrotte primair en secundair eronder gezet. Dat ding maakte zo onzettend veel lawaai dat je dacht dat er een vliegtuig aan kwam rijden. Tja niet slim om een kapotte terug te plaatsen maar die dingen gebeuren als je je vergist.

Maar wat dacht je? Geen inhoudende motor!

Tot nu toe 10 a 15 keer vanuit elke keer de p stand aantikken naar de r gegaan inplaats vanuit n naar r.... Nu dus geen geschraap. Zal hem wel openmaken om te kijken hoeveel slijpsel het heeft,....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2010 11:57 #834660 door V300 register

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2010 12:37 #834665 door V300 register
Dat heeft 'ie wel heel snel gedaan :/

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2010 13:34 #834678 door V300 register
In ieder geval goed om te lezen dat de auto weer goed optrekt. Zullen wel nieuwe riemen onder zijn gekomen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2010 13:41 #834679 door V300 register
Graag deze topic sluiten.

Niks aan de hand :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-06-2010 18:24 #834714 door V300 register
Misschien is de oplossing noemen wel handy...voor iemand die eenzelfde 'probleem' heeft. Hoe simpel die ook mag zijn. Dichtgooien is sowieso niet nodig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2010 00:32 #835511 door V300 register

Lucluc;146600 schreef : Toch maar te koop?

www.volvo300club.nl/advertenties.php?adid=2908 [/

Ja heb hem toch maar te koop gezet .

Ik heb er simpelweg geen tijd meer voor om verder aan de auto te werken ivm studie.

Ik ga eerst maar eens een jaartje sparen voor mischien een andere volvo,dan wel een 340 special ,die wil ik eigenlijk liever dan deze basis volvo ,scheelt me ook weer effe geld al ik effe spaar :hmmz: dan maar even geen auto.

Ik blij natuurlijk wel actief op deze site :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC