Afslaande motor
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-05-2010 23:16 #630250
door V300 register
Afslaande motor is gemaakt door V300 register
Sinds vandaag hebben we een probleem met onze volvo, namelijk dat de motor bij stilstand wil afslaan. Nou word de auto vrij weinig gebruikt en gebeurt het wel vaker dat je de choke wat uitgetrokken moet hebben om de motor draaiend te moeten houden aan het begin.
Maar na ruim een uur op de snelweg (zonder choke) sloeg de motor bij de eerste stoplicht weer af, en dit bleef gebeuren. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen de motor te laten draaien door de choke zover open te laten dat de auto tegen 'willen gaan rijden' aan te zitten.
Op bestemming aangekomen toch maar is gekeken of ik er niet wat wijzer van kon worden, en als ik de choke zo ver mogelijk indruk zonder de motor af te laten slaan, loopt de moto ook erg onregelmatig en schokt vrij heftig. soms kan je de choke dan ook helemaal dicht doen en blijft de motor draaien, maar na een dotje gas valt hij dan bij stationair weer uit.
Ik zat zelf in eerste instantie te denken dat het misschien ene bougie is die niet zoveel zin meer heeft, maar na wat rondneuzen op het forum lijkt ook lekke vacu?m slangen tot de optie te behoren.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en of dit makkelijk te verhelpen is?
Maar na ruim een uur op de snelweg (zonder choke) sloeg de motor bij de eerste stoplicht weer af, en dit bleef gebeuren. Uiteindelijk heb ik het voor elkaar gekregen de motor te laten draaien door de choke zover open te laten dat de auto tegen 'willen gaan rijden' aan te zitten.
Op bestemming aangekomen toch maar is gekeken of ik er niet wat wijzer van kon worden, en als ik de choke zo ver mogelijk indruk zonder de motor af te laten slaan, loopt de moto ook erg onregelmatig en schokt vrij heftig. soms kan je de choke dan ook helemaal dicht doen en blijft de motor draaien, maar na een dotje gas valt hij dan bij stationair weer uit.
Ik zat zelf in eerste instantie te denken dat het misschien ene bougie is die niet zoveel zin meer heeft, maar na wat rondneuzen op het forum lijkt ook lekke vacu?m slangen tot de optie te behoren.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en of dit makkelijk te verhelpen is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 00:19 #829620
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afslaande motor
Ik heb regelmatig zelfde euvel. Maar als ik motor voor een stoplicht in de N of P zet blijft hij mooi draaien. Geen echte oplossing maar wel effectief.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 10:07 #829628
door V300 register
Klinkt wel als iets met het vacu?m ja. Wellicht tijd voor een grote beurt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 12:32 #829636
door V300 register
klinkt als een vacu?mlek idd! Vermoedelijk is de pakking tussen je spruitstuk en carburateur wat gescheurd of zijn gewoon de boutjes waarmee de carb vast zit los gekomen. Je kan proberen deze nog eens aan te trekken.
Alleseerst zou ik proberen met remmenreiniger of een ander ontvlambaar goedje te proberen achterhalen waar hij die valse lucht haalt. Gewoon rond de carburateur wat spuiten en als de motor opeens een hoger toerental krijgt, dan heb je daar een luchtlek... Dan kan je kijken hoe of wat en hoe je het aan kan pakken!
Mijn geld staat op de losse bouten en het daarbij horende kapotte inlaatspruitstukpakking!
Alleseerst zou ik proberen met remmenreiniger of een ander ontvlambaar goedje te proberen achterhalen waar hij die valse lucht haalt. Gewoon rond de carburateur wat spuiten en als de motor opeens een hoger toerental krijgt, dan heb je daar een luchtlek... Dan kan je kijken hoe of wat en hoe je het aan kan pakken!
Mijn geld staat op de losse bouten en het daarbij horende kapotte inlaatspruitstukpakking!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2010 19:53 #829669
door V300 register
Ok, bedankt voor de reacties. ik zal morgen denk is kijken of ik wat kan vinden bij de carburateur.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2010 23:13 #832342
door V300 register
Ik heb zoiets in het verleden ook al eens gehad en daar bleek toen het aansluitlipje van de Elektrische stationairsproeier te zijn afgebroken. Het draadje (groen meen ik) bungelde er los bij. Heb toentertijd een nieuwe gehaald bij de dealer en toen ik die er weer had ingedraaid, was het probleem verholpen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2010 00:09 #832345
door V300 register
Dat is een goeie om naar te kijken. Waar zou ik die kunnen vinden? Want het andere heeft niet veel opgeleverd bij mij.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-05-2010 01:20 #832347
door V300 register
Als je aan de bestuurderskant naast de motorruimte staat, dan zit hij links voor aan de carburateur. Er zit als ik het goed heb een groene draad aan en dus ook maar 1 aansluitmogelijkheid. Hij zit vlak onder het luchtfilter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-05-2010 22:09 #834011
door V300 register
De auto is ondertussen gerepareerd bij de garage, omdat de auto van mijn ouders is en ik geen tijd/niet in de buurt was om er nog een keer goed naar te kijken. Maar het bleek volgens de garage een vuiltje in de carburateur te zijn.
Toch bedankt voor de hulp!
Toch bedankt voor de hulp!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-06-2010 21:10 #834163
door V300 register
klinkt heel logisch, gezien de klachten/ foutomschrijving.
mooi dat het opgelost is. Wat is het verbruik van de auto (met rustige/normale rijstijl)
mooi dat het opgelost is. Wat is het verbruik van de auto (met rustige/normale rijstijl)
Moderators: Mark Smeets