mijn vario wil slecht in de D en R
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2010 23:49 #630066
door V300 register
mijn vario wil slecht in de D en R is gemaakt door V300 register
hallo
ik heb een volvo 340 vario maar sinds een aantal dagen wil ie slecht in de voor en achteruit. zo gauw ik de pook in de D of R wil zetten kraakt ie verschrikkelijk, aleen als ik de motor bijna laat afslaan en met het nodige geweld krijg ik de pook wel in D of R. wie weet een oplossing voor dit irritante probleem
ik heb een volvo 340 vario maar sinds een aantal dagen wil ie slecht in de voor en achteruit. zo gauw ik de pook in de D of R wil zetten kraakt ie verschrikkelijk, aleen als ik de motor bijna laat afslaan en met het nodige geweld krijg ik de pook wel in D of R. wie weet een oplossing voor dit irritante probleem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2010 08:41 #824445
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic mijn vario wil slecht in de D en R
Koppelingsspleet afstellen en/of stationair afstellen (lees: hele carburateur en vacu?msysteem nalopen en dan pas stationair afstellen). Het klinkt alsof ie niet (goed) ontkoppelt namelijk. Zie het variomatic-subforum of het handleidingen-subforum

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2010 08:58 #824450
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic mijn vario wil slecht in de D en R
Onderhoud aan de auto plegen. Het afstellen moet regelmatig gebeuren en is niet moeilijk, maar wel enorm zinvol (benzine-verbruik, slijtage, etc.)
Wat overigens wel fijn is om je ff wat nader bekend te maken door te registreren. Misschien een foto van de auto. Als het je bevalt hier mag je ook lid worden van de club. Dit heeft als zeer groot voordeel dat je aan sleuteldagen mee mag doen, waarbij je deskundig advies en zo mogelijk assistentie kan krijgen (dat bespaard ook enorm veel geld). Daarnaast is het leuk en gezellig, waarbij ontmoeting en ervaring uitwisselen met andere clubleden centraal staat.
Binnenkort is de sleuteldag in Leidschendam. Kijk op www.v3c.nl/evenementen
Wat overigens wel fijn is om je ff wat nader bekend te maken door te registreren. Misschien een foto van de auto. Als het je bevalt hier mag je ook lid worden van de club. Dit heeft als zeer groot voordeel dat je aan sleuteldagen mee mag doen, waarbij je deskundig advies en zo mogelijk assistentie kan krijgen (dat bespaard ook enorm veel geld). Daarnaast is het leuk en gezellig, waarbij ontmoeting en ervaring uitwisselen met andere clubleden centraal staat.
Binnenkort is de sleuteldag in Leidschendam. Kijk op www.v3c.nl/evenementen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2010 09:42 #824452
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic mijn vario wil slecht in de D en R
ontkoppelaar kaduuk icm gare loop van de motor
als de motor bijna afslaat op het toerental waarbij hij netjes stationair zou moeten lopen (voor de koppeling aangrijpt) klinkt dat als "tijd voor een onderhoudsbeurt"
als de motor bijna afslaat op het toerental waarbij hij netjes stationair zou moeten lopen (voor de koppeling aangrijpt) klinkt dat als "tijd voor een onderhoudsbeurt"
Moderators: Mark Smeets