vario

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 11:51 #630058 door V300 register
vario is gemaakt door V300 register
Hoi,

Ik heb mijn riemen vervangen door heel de secundair eruit te schroeven en het zooitje weer terug te zetten wat gelukt is.

Nu had ik hem op twee steunen gezet gestart en wat mij opvalt is dat alleen het linkerwiel draait bij gas geven en het rechter wiel gewoon stil blijft staan....

Hoort dat zo, lijkt me niet toch?

Het rechterwiel zit ook wel wat vaster maar is wel rond te draaien waardoor ook het andere wiel meedraait....

Kapotte homonikneet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2010 11:57 #824248 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic vario
nee dit lijkt me de perfecte demonstratie voor de werking van een differentieel; aandrijving gaat naar het wiel met de minste weerstand.

zolang de wielen vrij kunnen draaien (en dus niet de hoofd- of handrem blijft hangen) is er niets aan de hand.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 12:01 #824251 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vario
Niks aan de hand dus? Ik kon zo hard gas geven als ik wilde nauw ja ik heb het niet extreem geprobeerd alleen links draaide. Maar geen rare geluiden ed waarvan je dacht dit hoor niet. Maar ik moet er nog een stukje mee rijden.

Het rechter wiel zit idd wat vaster dan het linker. Ik dacht alleen wel, dat ze allebei hoorde te draaien maar dat is dus niet zo. Weer wat geleerd.

Is maar goed dat er zo,n forum is, zonder dit forum had ik eerst het linker aandrijfasje vervangen, en vervolgens mijn reservomat er ingeschroefd, om dan vervolgens te concluderen dat nog steeds alleen links draaide.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-03-2010 15:35 #824259 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic vario
Hij rijd perfect! Maar wat onhandig om zonder schijvenspreider te wisselen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC