Probleem variomatic D of R stand
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 17:00 #629959
door V300 register
Probleem variomatic D of R stand is gemaakt door V300 register
Goedemiddag,
Ik zit het hele forum te doorzoeken maar ik kon nergens een soortgelijke thread vinden waar het antwoord op mijn vraag geven werd.
Ik heb een probleem.
Sinds kort wanneer de auto loopt en ik de auto in Drive of Reverse wil zetten valt de motor uit. Het lijkt min of meer of hij verzuipt. Ik heb al geprobeerd om de choke nog iets te gebruiken maar dat werkt niet.
Eerst dacht ik dat het gewoon aan een koude motor lag maar dat is het niet. Het is me overigens nog wel een paar keer gelukt om hem in D of R te krijgen, en wanneer dat lukt dan heeft de auto ook verder helemaal geen problemen en kan ik gewoon rondrijden.
Ik heb een volvo 340 variomatic uit 1991
Ik ben een geen monteur en heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat dit een klein probleempje is vandaar dat ik het hier vraag
Alvast bedankt,
Sebas
Ik zit het hele forum te doorzoeken maar ik kon nergens een soortgelijke thread vinden waar het antwoord op mijn vraag geven werd.
Ik heb een probleem.
Sinds kort wanneer de auto loopt en ik de auto in Drive of Reverse wil zetten valt de motor uit. Het lijkt min of meer of hij verzuipt. Ik heb al geprobeerd om de choke nog iets te gebruiken maar dat werkt niet.
Eerst dacht ik dat het gewoon aan een koude motor lag maar dat is het niet. Het is me overigens nog wel een paar keer gelukt om hem in D of R te krijgen, en wanneer dat lukt dan heeft de auto ook verder helemaal geen problemen en kan ik gewoon rondrijden.
Ik heb een volvo 340 variomatic uit 1991
Ik ben een geen monteur en heb er niet veel verstand van, maar ik denk dat dit een klein probleempje is vandaar dat ik het hier vraag
Alvast bedankt,
Sebas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2010 17:03 #818208
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Probleem variomatic D of R stand
laat de motor eens stationair draaien en trap enkele keren op de rem; krijg je dan hetzelfde effect?
als hij dan normaal stationair blijft lopen zit waars de slang tussen ontkoppelklep en ontkoppelingsbalg op het koppelingshuis los; dit kun je vinden bij het witte kastje recht onder de hoofdremcylinder; de dunne slang aan die kast moet naar de balg op het koppelingshuis gaan.
als hij bij het op de rem trappen ook uitvalt dan heb je een gare motorafstelling cq een motorisch probleem
als hij dan normaal stationair blijft lopen zit waars de slang tussen ontkoppelklep en ontkoppelingsbalg op het koppelingshuis los; dit kun je vinden bij het witte kastje recht onder de hoofdremcylinder; de dunne slang aan die kast moet naar de balg op het koppelingshuis gaan.
als hij bij het op de rem trappen ook uitvalt dan heb je een gare motorafstelling cq een motorisch probleem
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2010 17:32 #818221
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Probleem variomatic D of R stand
Kijk eens of het t-stukje bij klepdeksel nog goed is.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-02-2010 18:11 #818226
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Probleem variomatic D of R stand
Dank je voor jullie reactie en zo snel.
Ik zat net ff te kijken en wat me opviel was dat wanneer ik de auto in z'n drive of r wilde zetten dat ik net voordat ik het knopje op de pook nog net niet helemaal opliet komen, dat ik dan de auto wel in beweging kreeg. Ik kon dus rijden alleen zodra ik dat knopje losliet dan viel de wagen weer uit.
Ik heb die rem test gedaan en hij valt niet uit. Ik heb zitten kijken onder de remcilinder maar daaronder kan ik geen wit kastje vinden. Miss heeft er iemand een foto voor me?
Bedankt
Gr Sebas
Ik zat net ff te kijken en wat me opviel was dat wanneer ik de auto in z'n drive of r wilde zetten dat ik net voordat ik het knopje op de pook nog net niet helemaal opliet komen, dat ik dan de auto wel in beweging kreeg. Ik kon dus rijden alleen zodra ik dat knopje losliet dan viel de wagen weer uit.
Ik heb die rem test gedaan en hij valt niet uit. Ik heb zitten kijken onder de remcilinder maar daaronder kan ik geen wit kastje vinden. Miss heeft er iemand een foto voor me?
Bedankt

Gr Sebas
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-02-2010 20:25 #818236
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Probleem variomatic D of R stand
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2010 21:02 #818240
door Anjo van den Akker
t?nzij de drukgroep niet van het vliegwiel weggedrukt wordt, dit wordt gedaan door een drietal veren en een verende constructie in de drukgroep zelf.
de enige manier om het defect in de koppeling aan te wijzen is om de achterwielen van de grond te halen en dan de auto in d proberen te zetten, gaat de aandrijfas bij stationair direct draaien dan heb je het probleem gevonden (wat alsnog raar blijft aangezien de koppeling zou blijven plakken op het moment dat die veren kapot zijn en je dus zodra je start al een draaiende aandrijfas hebt en daardoor tandengepoets op het moment dat je schakelt)
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Probleem variomatic D of R stand
eigenlijk kan dit gewoon niet; op het moment dat je dat knopje indrukt wordt er motorvacuum geschakeld naar die luchtbalg; op dat moment kan de motor bij verkeerde afstelling inhikken door de nieuwe "kamer" die vacuumgetrokken moet worden door de motor, als dit gedaan is kan er niets aan de loop van de motor veranderen, maw je kan die knop ingedrukt blijven houden; op het moment dat je de knop loslaat kan er gewoon niets aan het stationair lopen van de motor veranderen.Sebas;134587 schreef : Ik zat net ff te kijken en wat me opviel was dat wanneer ik de auto in z'n drive of r wilde zetten dat ik net voordat ik het knopje op de pook nog net niet helemaal opliet komen, dat ik dan de auto wel in beweging kreeg. Ik kon dus rijden alleen zodra ik dat knopje losliet dan viel de wagen weer uit.
t?nzij de drukgroep niet van het vliegwiel weggedrukt wordt, dit wordt gedaan door een drietal veren en een verende constructie in de drukgroep zelf.
de enige manier om het defect in de koppeling aan te wijzen is om de achterwielen van de grond te halen en dan de auto in d proberen te zetten, gaat de aandrijfas bij stationair direct draaien dan heb je het probleem gevonden (wat alsnog raar blijft aangezien de koppeling zou blijven plakken op het moment dat die veren kapot zijn en je dus zodra je start al een draaiende aandrijfas hebt en daardoor tandengepoets op het moment dat je schakelt)
Moderators: Mark Smeets