selectiepook met blokkade? tip!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2009 11:49 #629567
door V300 register
selectiepook met blokkade? tip! is gemaakt door V300 register
ik weet niet of ik hier een maandagochtend exemplaar op 4 wielen heb, maar ik heb mogelijk een tip (gratis! for free! gratuite!):
een week geleden kon ineens de P niet meer geselecteerd worden.
er was ineens een 'harde weerstand' voorbij de R.
gisteren merkte ik dat de knop van de selectiepook iets naar onder geschoven kon worden (hij kan dus iets omhoog en omlaag); nadat ik hem naar onder had geschoven kon P ineens wel weer gekozen worden...
analyse: doordat de knop zelf wat omhoog was gekomen (vanzelf!) kon de toets in het midden onvoldoende ingedrukt worden: wel genoeg om R, N en D te kiezen, maar niet om P te kiezen...
dus, heb je dit probleem, probeer deze 'oplossing' eens..
een week geleden kon ineens de P niet meer geselecteerd worden.
er was ineens een 'harde weerstand' voorbij de R.
gisteren merkte ik dat de knop van de selectiepook iets naar onder geschoven kon worden (hij kan dus iets omhoog en omlaag); nadat ik hem naar onder had geschoven kon P ineens wel weer gekozen worden...
analyse: doordat de knop zelf wat omhoog was gekomen (vanzelf!) kon de toets in het midden onvoldoende ingedrukt worden: wel genoeg om R, N en D te kiezen, maar niet om P te kiezen...
dus, heb je dit probleem, probeer deze 'oplossing' eens..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2009 13:02 #801579
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic selectiepook met blokkade? tip!
Deze knop hoor je toch altijd in te drukken wil je P selecteren?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2009 13:10 #801582
door V300 register
misschien zit het in mijn woordgebruik?
ik onderscheid:
1. de knop (de greep, het handvat etc.) bovenaan de pookstang
2. de toets (druktoets) in het midden van die knop.
ik merkte dus dat de knop naar boven kan schuiven en dan kan de druktoets niet ver genoeg ingedrukt worden.
ik onderscheid:
1. de knop (de greep, het handvat etc.) bovenaan de pookstang
2. de toets (druktoets) in het midden van die knop.
ik merkte dus dat de knop naar boven kan schuiven en dan kan de druktoets niet ver genoeg ingedrukt worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2009 13:26 #801587
door V300 register
Dat maakt het al een stuk duidelijker 
Kun je daar niet een boutje van aandraaien om hem opnieuw vast te zetten oid? Ik heb nog nooit zo'n knop uit elkaar gehaald maar wie weet.

Kun je daar niet een boutje van aandraaien om hem opnieuw vast te zetten oid? Ik heb nog nooit zo'n knop uit elkaar gehaald maar wie weet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-10-2009 13:40 #801588
door V300 register
Is het geen goed idee om je auto eens voor te stellen in de showroom? Je bent de laatste tijd aardig actief hier en dat maakt me nieuwsgierig.
Of heb ik iets gemist?
Tevens kunnen dit soort tips/probleempjes daar dan besproken worden, handig alles compact bij elkaar, toch?
Of heb ik iets gemist?
Tevens kunnen dit soort tips/probleempjes daar dan besproken worden, handig alles compact bij elkaar, toch?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-12-2009 07:35 #808823
door V300 register
Helaas ze zitten met een soort ingebouwd borgveertje dat op de lange duur lam wordt. Ik heb er ooit een vastgekit met 2C kit, hield ook niet. Toen van de zijkant af een klein gaatje ingeboord en een boutje ingedrukt dat hielp iets beter maar hij kon nog steeds wat ronddraaien op de pookpijp. Waardoor de ontkoppelservo steeds ongewild bekrachtigt.
Definitief opgelost met een slooppook uit een nieuwere 77, zolang de voorraad strekt.
Jos360;122341 schreef : Dat maakt het al een stuk duidelijker
Helaas ze zitten met een soort ingebouwd borgveertje dat op de lange duur lam wordt. Ik heb er ooit een vastgekit met 2C kit, hield ook niet. Toen van de zijkant af een klein gaatje ingeboord en een boutje ingedrukt dat hielp iets beter maar hij kon nog steeds wat ronddraaien op de pookpijp. Waardoor de ontkoppelservo steeds ongewild bekrachtigt.
Definitief opgelost met een slooppook uit een nieuwere 77, zolang de voorraad strekt.
Moderators: Mark Smeets