Koppelingsplaat/luchtsleef afstellen 340 vario

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 11:25 #628927 door V300 register
Koppelingsplaat/luchtsleef afstellen 340 vario is gemaakt door V300 register
Hallo,
Ik wil de luchtsleuf/koppeling afstellen van een 340 variomatic uit 1988. Ik vindt hem erg lauw wegrijden doordat de koppeling naar mijn mening te lang door blijft slippen. Ik wil dit dus doen met alles ingebouwd maar zie geen inspectie gat oid. Heeft iemand een tip hiervoor of moet het hele koppelingshuis eraf. Graag een reactie. mvg, Edwin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 11:36 #775119 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppelingsplaat/luchtsleef afstellen 340 vario
Fotootje:

Dit is het gat waardoor je checkt/afstelt. In het laatste geval moet je ook nog even de motorafschermplaat verwijderen om de krukaspoelie te kunnen draaien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2009 12:33 #775129 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Koppelingsplaat/luchtsleef afstellen 340 vario

Niels;102338 schreef : Fotootje:

Dit is het gat waardoor je checkt/afstelt. In het laatste geval moet je ook nog even de motorafschermplaat verwijderen om de krukaspoelie te kunnen draaien.

Of je moet een behulpzame pa hebben die steeds vanuit de motorkap de poelie een slagje verder draait! :D De mijne heeft dat gedaan! Moest het hem niet eens vragen!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2009 12:55 #775140 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Koppelingsplaat/luchtsleef afstellen 340 vario
naast de luchtspleet; check ook even of de ontkoppelaar niet blijft hangen:

als je wegrijd met de pookknop nog ingedrukt, moet dit een beduidend hoger wegrijtoerental geven als wanneer je de pookknop niet indrukt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC