riemen variomatic vervangen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-02-2009 21:20 #628511
door V300 register
riemen variomatic vervangen is gemaakt door V300 register
Heb vandaag de riemen van een 340 variomatic vervangen... Oude riem was erafgeklapt.. Heb nieuwe riemen van rofolex gemonteerd... Alleen toen wilde ik de afstand afstellen.. Er wordt hier genoemd dat ie tussen de 0,5 en 2,0 mm moet zijn.... Ik heb hem de bak helemaal teruggesteld maar de afstand is groter dan 2,0 mm... Ook heb ik gezien dat mijn nieuwe riemen een stuk breder zijn dan de standaard volvo riemen die er onder zaten. Dit zal er waarschijnlijk ook wel mee te maken hebben... Nu is dus de vraag hoe hier mee om te gaan... Of zo gewoon een aantal km rijden en nog een keer afstellen als de riemen iets of wat zijn uitgerekt? Hoeveel km moet ik dan aanhouden? 1000km?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2009 11:36 #754281
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic riemen variomatic vervangen
als de stelschroef helemaal uitgedraaid is, kun je inderdaad niet veel meer doen dan de zaak weer vastdraaien en ermee gaan rijden.
het is overigens wel belangrijk dat je de achterwielen een flink aantal keren ronddraait (waarbij de riemen mee moeten draaien) voordat je de schijfafstand controleert.
alleen de stelschroef draaien en dan meten, dat werkt niet.
het is overigens wel belangrijk dat je de achterwielen een flink aantal keren ronddraait (waarbij de riemen mee moeten draaien) voordat je de schijfafstand controleert.
alleen de stelschroef draaien en dan meten, dat werkt niet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2009 11:50 #754282
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic riemen variomatic vervangen
En inderdaad, dan na 1000 km nog een keer de schijfafstand controleren omdat de riemen behoorlijk oprekken.
Moderators: Mark Smeets