Gaskabel gebroken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 20:19 #628288 door V300 register
Gaskabel gebroken is gemaakt door V300 register
De gaskabel van mijn 340 automaat is gebroken. Vorige week door een garage laten repareren, maar nu is hij weer gebroken. Ik had een nieuwe kabel, maar ze konden de oude niet los krijgen, vandaar dat hij provisorisch gerepareerd is. Bouten te vast! Ik ga ze nu inspuiten met WD40, maar is er een truc voor?
Vast bedankt, Aad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 21:02 #743288 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gaskabel gebroken
Niet los krijgen. Daar ben ik verbaast over. Een kruiskopschroefje of dopje 7 niet los krijgen...........????? En een schuifje en splitpennetje moet helemaal pinuts zijn.

Welke garage is dat?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 21:58 #743292 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gaskabel gebroken
Mijn Hyundai garage. Ben ik altijd heel tevreden over. Ik heb gezien dat de bovenste schroef in de motorruimte tegen het schutbord aan, kapot gedraaid is. De onderste heb ik nog niet geprobeerd. Alles is nu ingespoten en ik ga het morgen nog eens proberen. Het lijkt trouwens gewoon een kruiskopschroef. Volgens mij past daar geen dop 7 op. Of wel?
Aad

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:18 #743294 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Gaskabel gebroken
erik bedoelt de aansluiting van het kabel > gashendelmechanisme, bij de carburateur. dat is idd dop 7.

truuk is om bij die kruiskopparkertjes (2x) een perfect passende schroevendraaier te nemen (een die er echt in valt, zonder speling op de kop) flink duwen op de kop van de schroevendraaier, en tegelijkertijd losdraaien. 9 van de 10x blijft de kruiskop dan wel heel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2008 22:20 #743295 door V300 register
Ik ga het proberen. Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor het advies

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:36 #743300 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gaskabel gebroken
Dat is idd. de oplossing. Bij ruimte op de kruiskop heeft de garage ook altijd middelen, zoals grafiet. die er voor zorgen dat toch de kruiskop losgdraait kan worden. Anders wordt het uitboren of een boutje er op lassen. Het kan ook nog met bevriezen etc, etc.
Simpel roest loskloppen kan ook al een oplossing zijn.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 22:38 #743301 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Gaskabel gebroken
alles is geoorloofd, als de boel later maar weer massa maakt,

anders blijft de vario lekker in bergrem stand hangen:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 14:33 #743346 door V300 register
als de kruiskop al kapot is, kun je nog proberen met een dremelschijfje een gleuf in de kop te frezen, en daar een rechte schroevendraaier op zetten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 19:46 #743408 door V300 register
Bedankt voor alle reacties, het is gelukt.
Ik kreeg de schroeven niet los. Ik zag ook geen mogelijkheid om er een gleuf in te maken met de Dremel. Er is gewoon te weinig ruimte.
Uiteindelijk heb ik de buitenkabel laten zitten en heb ik de binnenkabel van een andere gaskabel gebruikt.
Het kleine tonnetje van de gaskabel aan de gaspedaalzijde heb ik eraf geknipt en toen de kabel vanaf de carburateur opgevoerd. Bij Halfords 2(voor de zekerheid) tonnetjes gehaald die je vast kunt schroeven en zo de kabel weer vastgezet.
Het kostte me wel 3 uur, omdat je je onder het stuur door moet persen en dan in het donker zit te friemelen.

Aad

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2008 14:21 #743474 door V300 register

Aadje;79412 schreef : Bedankt voor alle reacties, het is gelukt.
Ik kreeg de schroeven niet los. Ik zag ook geen mogelijkheid om er een gleuf in te maken met de Dremel. Er is gewoon te weinig ruimte.
Uiteindelijk heb ik de buitenkabel laten zitten en heb ik de binnenkabel van een andere gaskabel gebruikt.
Het kleine tonnetje van de gaskabel aan de gaspedaalzijde heb ik eraf geknipt en toen de kabel vanaf de carburateur opgevoerd. Bij Halfords 2(voor de zekerheid) tonnetjes gehaald die je vast kunt schroeven en zo de kabel weer vastgezet.
Het kostte me wel 3 uur, omdat je je onder het stuur door moet persen en dan in het donker zit te friemelen.

Aad

Netjes gedaan!
Ik heb overigens ook een hekel aan het friemelen onder het dashboard. Is slecht voor je rug en je krijgt vrij snel last van verzuring ;)
Succes met de auto!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC