Gaskabel gebroken
- V300 register
- Verbannen
-
Vast bedankt, Aad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Welke garage is dat?
- V300 register
- Verbannen
-
Aad
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
truuk is om bij die kruiskopparkertjes (2x) een perfect passende schroevendraaier te nemen (een die er echt in valt, zonder speling op de kop) flink duwen op de kop van de schroevendraaier, en tegelijkertijd losdraaien. 9 van de 10x blijft de kruiskop dan wel heel.
- V300 register
- Verbannen
-
Bedankt voor het advies
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Simpel roest loskloppen kan ook al een oplossing zijn.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
anders blijft de vario lekker in bergrem stand hangen:+
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik kreeg de schroeven niet los. Ik zag ook geen mogelijkheid om er een gleuf in te maken met de Dremel. Er is gewoon te weinig ruimte.
Uiteindelijk heb ik de buitenkabel laten zitten en heb ik de binnenkabel van een andere gaskabel gebruikt.
Het kleine tonnetje van de gaskabel aan de gaspedaalzijde heb ik eraf geknipt en toen de kabel vanaf de carburateur opgevoerd. Bij Halfords 2(voor de zekerheid) tonnetjes gehaald die je vast kunt schroeven en zo de kabel weer vastgezet.
Het kostte me wel 3 uur, omdat je je onder het stuur door moet persen en dan in het donker zit te friemelen.
Aad
- V300 register
- Verbannen
-
Aadje;79412 schreef : Bedankt voor alle reacties, het is gelukt.
Ik kreeg de schroeven niet los. Ik zag ook geen mogelijkheid om er een gleuf in te maken met de Dremel. Er is gewoon te weinig ruimte.
Uiteindelijk heb ik de buitenkabel laten zitten en heb ik de binnenkabel van een andere gaskabel gebruikt.
Het kleine tonnetje van de gaskabel aan de gaspedaalzijde heb ik eraf geknipt en toen de kabel vanaf de carburateur opgevoerd. Bij Halfords 2(voor de zekerheid) tonnetjes gehaald die je vast kunt schroeven en zo de kabel weer vastgezet.
Het kostte me wel 3 uur, omdat je je onder het stuur door moet persen en dan in het donker zit te friemelen.
Aad
Netjes gedaan!
Ik heb overigens ook een hekel aan het friemelen onder het dashboard. Is slecht voor je rug en je krijgt vrij snel last van verzuring

Succes met de auto!