trillende auto
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2008 18:24 #628249
door Anjo van den Akker
trillende auto is gemaakt door Anjo van den Akker
meedenkers gevraagd,
vandaag heb ik bij een 78er vario de riemen vervangen.. 1 riem was er op de snelweg tussenuit geklapt en de andere was ook nagenoeg overleden.. het vervangen ging allemaal prima maar ik merkte 1 ding op, bij alle vario auto's tot nu toe, kon ik aan de wielen draaien, en dan ging de bak mee-draaien zeg maar. bij deze auto niet.
ik heb de poelies een 6tal slagen rondgedraaid, tot ik de riemen niet meer zag verschuiven, en toen meerdere malen afgesteld omdat ik toch telkens twijfelde maar echt herafstellen was niet nodig..
daarna nog de koppeling gesteld, nog wat aan het motortje gedaan en daarna even gaan proefrijden. de hele auto schud/trilt, en volgens de eigenaar Willem Kwakkelstein deed de auto dit al "wat" langer.
gas geven is nagenoeg geluidsloos, gas los/zelfde snelheid is trillen, gas los/afremmen/uitrollen is trillen, handrem blijft niet hangen/voetrem ook niet, geen rare geluiden bij scherp sturen etc..
ik vermoed gezien het feit dat de wielen wel meedraaiden met de bak, maar de bak niet meedraaide met de wielen dat dit in het differentieel zit, of in ieder geval in het secundaire.
ik twijfel wel nog steeds aan de riemen, maar ze stonden strak zat (boven en onder) en goed op de speling.
wat ik nog gespot heb aan de auto is linksachter een gescheurde homokineethoes, aan de wielzijde, heb de hoes even open geduwd en er zat genoeg vet en weinig tot geen zand oid..
iemand nog andere suggesties?
vandaag heb ik bij een 78er vario de riemen vervangen.. 1 riem was er op de snelweg tussenuit geklapt en de andere was ook nagenoeg overleden.. het vervangen ging allemaal prima maar ik merkte 1 ding op, bij alle vario auto's tot nu toe, kon ik aan de wielen draaien, en dan ging de bak mee-draaien zeg maar. bij deze auto niet.
ik heb de poelies een 6tal slagen rondgedraaid, tot ik de riemen niet meer zag verschuiven, en toen meerdere malen afgesteld omdat ik toch telkens twijfelde maar echt herafstellen was niet nodig..
daarna nog de koppeling gesteld, nog wat aan het motortje gedaan en daarna even gaan proefrijden. de hele auto schud/trilt, en volgens de eigenaar Willem Kwakkelstein deed de auto dit al "wat" langer.
gas geven is nagenoeg geluidsloos, gas los/zelfde snelheid is trillen, gas los/afremmen/uitrollen is trillen, handrem blijft niet hangen/voetrem ook niet, geen rare geluiden bij scherp sturen etc..
ik vermoed gezien het feit dat de wielen wel meedraaiden met de bak, maar de bak niet meedraaide met de wielen dat dit in het differentieel zit, of in ieder geval in het secundaire.
ik twijfel wel nog steeds aan de riemen, maar ze stonden strak zat (boven en onder) en goed op de speling.
wat ik nog gespot heb aan de auto is linksachter een gescheurde homokineethoes, aan de wielzijde, heb de hoes even open geduwd en er zat genoeg vet en weinig tot geen zand oid..
iemand nog andere suggesties?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 10:54 #739505
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic trillende auto
Waar komt het trillen dan vandaan?
Bij stationair draaien ook trillen?
Bij stationair draaien ook trillen?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 11:02 #739509
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic trillende auto
trillen komt van de vario/achteraandrijving
stationair dus uiteraard geen trillingen....
gaat mij puur om hoe het kan komen dat de achterwielen bij deze auto de bak niet aan kunnen drijven als je daaraan draait. het zal hoogstwaarschijnlijk een vervanging worden, dan trek ik gelijk het secundair nog even open. ben alleen benieuwd of er meerdere ongelukkigen zijn/waren met dergelijke ervaringe, die nog een input kunnen hebben over mogelijke andere oorzaken.
stationair dus uiteraard geen trillingen....
gaat mij puur om hoe het kan komen dat de achterwielen bij deze auto de bak niet aan kunnen drijven als je daaraan draait. het zal hoogstwaarschijnlijk een vervanging worden, dan trek ik gelijk het secundair nog even open. ben alleen benieuwd of er meerdere ongelukkigen zijn/waren met dergelijke ervaringe, die nog een input kunnen hebben over mogelijke andere oorzaken.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 11:13 #739510
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic trillende auto
Is toevallig ook geen achterrem die vast blijft zitten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 11:15 #739511
door Anjo van den Akker
uiteraard gechecked;)
AvdAkker;77836 schreef : handrem blijft niet hangen/voetrem ook niet,
uiteraard gechecked;)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2008 13:15 #739529
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trillende auto
Ik vermoed dat de schijven in onbalans zijn. Ik heb het ook gehad met een secundair.
Heel vervelend. Ik heb de secundair toen vervangen, probleem opgelost.
Heel vervelend. Ik heb de secundair toen vervangen, probleem opgelost.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2008 17:28 #739548
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic trillende auto
zitten de wielmoeren wel goed vast.....
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 18:48 #739572
door Anjo van den Akker
dat laatste vind ik een hele goede, omdat ik dat n?et gechecked heb (heb nota bene wel de wielen staan verdraaien!:+) mailtje verzonden met het verzoek om dat even te checken.
wat frits zegt zou ook goed kunnen idd, de auto heeft het altijd al gedaan volgens willem (auto is iets langer als een jaar in zijn bezit) en er waren wat sleutelsporen aan het primair, ik hoop niet dat iemand het primair gedemonteerd heeft en de boel lukraak weer in elkaar gekwakt heeft...
wat frits zegt zou ook goed kunnen idd, de auto heeft het altijd al gedaan volgens willem (auto is iets langer als een jaar in zijn bezit) en er waren wat sleutelsporen aan het primair, ik hoop niet dat iemand het primair gedemonteerd heeft en de boel lukraak weer in elkaar gekwakt heeft...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 18:56 #739577
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic trillende auto
Dan komt toch de vraag boven bij mij of er al een foto van deze auto is/ deze persoon wel eens op het forum komt. Hoort totaal niet thuis in dit topic, maar ik ben er wel benieuwd naar.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2008 19:19 #739581
door Anjo van den Akker
de eigenaar is net als zovelen in dit land niet echt een held met computers, heeft adhv de laatste volvoice contact met mij opgenomen (hij verwoorde dat wel heel mooi: "ja ik las je verhaal, en ik dacht DIE MOET IK HEBBEN"
)
forumusernaam is wkwak.
nog ff over de 343 zelf; mooi geel is niet lelijk! gaaf interieur, ziet er gaaf uit zo'n oudddd type dashboard, carosserie is niet direct om over naar huis te schrijven, maar er is ook nog nooit wat aan gedaan! hij is een binnenslaper geweest, geimporteerd uit duitsland en de auto heeft een benzine/gas installatie. aan de onderzijde heb ik geen tot nauwelijks roest kunnen ontdekken, het front begint onder de koplampen flink weg te rotten, dat is het enige wat ik per direct gezien/gevonden heb. ik kwam er echter niet om de carosserie te bekijken/beoordelen dus dat was voor mij bijzaak. voor zover ik gezien heb is dit dus wel een hele harde 343.

forumusernaam is wkwak.
nog ff over de 343 zelf; mooi geel is niet lelijk! gaaf interieur, ziet er gaaf uit zo'n oudddd type dashboard, carosserie is niet direct om over naar huis te schrijven, maar er is ook nog nooit wat aan gedaan! hij is een binnenslaper geweest, geimporteerd uit duitsland en de auto heeft een benzine/gas installatie. aan de onderzijde heb ik geen tot nauwelijks roest kunnen ontdekken, het front begint onder de koplampen flink weg te rotten, dat is het enige wat ik per direct gezien/gevonden heb. ik kwam er echter niet om de carosserie te bekijken/beoordelen dus dat was voor mij bijzaak. voor zover ik gezien heb is dit dus wel een hele harde 343.
Moderators: Mark Smeets