Type nummer roulunds

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2009 18:46 #768178 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Type nummer roulunds
ik heb gisteravond zonder enkel probleem met schijfafstand e.d. onder de auto van Ronald Vijsma een setje nieuwe roulunds riemen gelegd, van het bovenstaande type 46m1340mr 435.

zit er verschil in de types of pas ik een truukje toe dat jullie niet toepassen??

schijven tegen elkaar was ook nog gewoon mogelijk, heb de schijfafstand op 2.6mm gezet omdat ze in het begin dus nogal rekken (1.8 was de bedoeling maar ik had de stelmoer iets te veel slagen gegeven en vond deze afstand eigenlijk ook prima:)).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 15:20 #768391 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Type nummer roulunds
iK heb trouwens met de man van daf-hobby gesproken en het probleem is eigenlijk geen probleem! De riemen die zij krijgen van de fabrikant durven wel eens wat afwijken van breedte-maat! Soms zijn ze 44 of 46, maar met de occasionele uitschieters er ook bij... Dit komt omdat de riemen eigenlijk voor de landbouw zijn gemaakt en daar steekt het niet op een milimeter meer of minder.

Zijn tip voor het afstellen is er eigenlijk gewoon voor zorgen dat als je de riemen opspant, je in het primair net 1mm chroom kan zien! Dan liggen ze volgens hem perfect. Ook is er geen overmatige slijtage als de schijfafstand groter is dan de voorgeschreven 1,8 mm.

Ik heb ze er zo onder gelegd en het rijdt heerlijk! Heel wat stillen met deze nieuwe riemen en hij heeft ook wat meer pit gekregen... Ik ben er tevreden mee!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2009 18:06 #768428 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Type nummer roulunds

Dendorssers;97865 schreef : Zijn tip voor het afstellen is er eigenlijk gewoon voor zorgen dat als je de riemen opspant, je in het primair net 1mm chroom kan zien! Dan liggen ze volgens hem perfect. Ook is er geen overmatige slijtage als de schijfafstand groter is dan de voorgeschreven 1,8 mm.

als dat diezelfde man is die beweerd dat de riemen stuk voor stuk afwijken van de originele maat, dan vind ik het dom om dan vervolgens te zeggen dat als de riem 1mm verzonken is hij perfect ligt...

er gaat idd NOG niets verrot, maar een afstelling tussen 0,5 en 1,5 is de ideale waarde voor de beste overbrenging;) is de afstelling groter als X dan kunnen de centrifugaalgewichten de riemen verrot trekken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2009 19:35 #768440 door V300 register
dafhobby is heel goed als leverancier van onderdelen!

als leverancier van technische tips, mwoaaaaaah....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2009 13:55 #768546 door V300 register
Tja, anjo, ik zeg maar wat hij mij gezegd heeft... Ik weet ook niet meer wie ik moet geloven nu hoor! Volgens hen rijden er zat mensen rond met deze riemen en is het geen probleem! Ze liggen er nu op en het rijd voorlopig heerlijk! met 100km/h zit ik zo rond de 3600 toeren en dat is ongeveer wat jij zei...

Binnenkort stel ik ze wel weer af, als er een 1000km bij zijn gekomen... Iets anders zit er dus toch niet op!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2011 23:08 #878077 door V300 register

Dendorssers;98024 schreef : Tja, Anjo, ik zeg maar wat hij mij gezegd heeft... Ik weet ook niet meer wie ik moet geloven nu hoor! Volgens hem rijden er zat mensen rond met deze riemen en is het geen probleem! Ze liggen er nu op en het rijdt voorlopig heerlijk! Met 100km/h zit ik zo rond de 3600 toeren en dat is ongeveer wat jij zei...

Binnenkort stel ik ze wel weer af, als er een 1000km bij zijn gekomen
... Iets anders zit er dus toch niet op!

Hoe vergaat het deze riemen inmiddels? Iets meer dan twee jaar na bovenbedoeld bericht. Leven ze nog (na hoeveel km'ers?), of zijn ze overleden ten gevolge van een inderdaad verkeerde afstelling? Waren de telefonisch ontvangen adviezen van de Daf-hobby man van destijds (maart/april 2009) juist? Ben eigenlijk zeer benieuwd!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC