Type nummer roulunds
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
zit er verschil in de types of pas ik een truukje toe dat jullie niet toepassen??
schijven tegen elkaar was ook nog gewoon mogelijk, heb de schijfafstand op 2.6mm gezet omdat ze in het begin dus nogal rekken (1.8 was de bedoeling maar ik had de stelmoer iets te veel slagen gegeven en vond deze afstand eigenlijk ook prima:)).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn tip voor het afstellen is er eigenlijk gewoon voor zorgen dat als je de riemen opspant, je in het primair net 1mm chroom kan zien! Dan liggen ze volgens hem perfect. Ook is er geen overmatige slijtage als de schijfafstand groter is dan de voorgeschreven 1,8 mm.
Ik heb ze er zo onder gelegd en het rijdt heerlijk! Heel wat stillen met deze nieuwe riemen en hij heeft ook wat meer pit gekregen... Ik ben er tevreden mee!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dendorssers;97865 schreef : Zijn tip voor het afstellen is er eigenlijk gewoon voor zorgen dat als je de riemen opspant, je in het primair net 1mm chroom kan zien! Dan liggen ze volgens hem perfect. Ook is er geen overmatige slijtage als de schijfafstand groter is dan de voorgeschreven 1,8 mm.
als dat diezelfde man is die beweerd dat de riemen stuk voor stuk afwijken van de originele maat, dan vind ik het dom om dan vervolgens te zeggen dat als de riem 1mm verzonken is hij perfect ligt...
er gaat idd NOG niets verrot, maar een afstelling tussen 0,5 en 1,5 is de ideale waarde voor de beste overbrenging;) is de afstelling groter als X dan kunnen de centrifugaalgewichten de riemen verrot trekken
- V300 register
- Verbannen
-
als leverancier van technische tips, mwoaaaaaah....
- V300 register
- Verbannen
-
Binnenkort stel ik ze wel weer af, als er een 1000km bij zijn gekomen... Iets anders zit er dus toch niet op!
- V300 register
- Verbannen
-
Dendorssers;98024 schreef : Tja, Anjo, ik zeg maar wat hij mij gezegd heeft... Ik weet ook niet meer wie ik moet geloven nu hoor! Volgens hem rijden er zat mensen rond met deze riemen en is het geen probleem! Ze liggen er nu op en het rijdt voorlopig heerlijk! Met 100km/h zit ik zo rond de 3600 toeren en dat is ongeveer wat jij zei...
Binnenkort stel ik ze wel weer af, als er een 1000km bij zijn gekomen... Iets anders zit er dus toch niet op!
Hoe vergaat het deze riemen inmiddels? Iets meer dan twee jaar na bovenbedoeld bericht. Leven ze nog (na hoeveel km'ers?), of zijn ze overleden ten gevolge van een inderdaad verkeerde afstelling? Waren de telefonisch ontvangen adviezen van de Daf-hobby man van destijds (maart/april 2009) juist? Ben eigenlijk zeer benieuwd!