Overbrenging 340 vario
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-11-2008 18:53 #628154
door V300 register
Overbrenging 340 vario is gemaakt door V300 register
Is de overbrening van de vatiomatic versie iets te verhogen? Zodat hij bij 100km/h iets rustiger loop dus wat minder toeren maakt?
Als ik het goed heb maakt een volvo 340 variomatic bij 100km/h zo'n 4200 toeren of heb ik het dan mis?
grt Leendert
Als ik het goed heb maakt een volvo 340 variomatic bij 100km/h zo'n 4200 toeren of heb ik het dan mis?
grt Leendert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2008 19:26 #736189
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Overbrenging 340 vario
4200 toeren bij 100?
riemen nastellen, maakt ie nog maar 3600 toeren (net als de mijne:D).
evt is het mogelijk om het opschakelvacuum (wat ervoor zorgt dat na het accelereren het toerental wat terugloopt) iets te verhogen, wat er voor zorgt dat tov de centrifugaalkracht in het primaire het toerental bij constante snelheid wat verlaagt, haal nu niet die begrenzing (zit overigens in het emvk) helemaal eruit, als hij bij 1800 toeren vol vacuum aan opschakelen gaat leggen slipt je koppeling door:)
wat ook kan, is dat bij jouw auto het opschakelen niet werkt, probeer in dat geval iig of je bij 1800 toeren (of iets lager/horer) op de A kant van het emvk vacuum krijgt, slangetje erafdraaien en dan trekken en vinger op de aansluiting leggen, dan voel je vanzelf dat hij zuigt. daarvoor kun je het makkelijkste de techniek sectie volgen
www.v3c.nl/berichten.php?content=Varioma...agnose&menu=techniek
riemen nastellen, maakt ie nog maar 3600 toeren (net als de mijne:D).
evt is het mogelijk om het opschakelvacuum (wat ervoor zorgt dat na het accelereren het toerental wat terugloopt) iets te verhogen, wat er voor zorgt dat tov de centrifugaalkracht in het primaire het toerental bij constante snelheid wat verlaagt, haal nu niet die begrenzing (zit overigens in het emvk) helemaal eruit, als hij bij 1800 toeren vol vacuum aan opschakelen gaat leggen slipt je koppeling door:)
wat ook kan, is dat bij jouw auto het opschakelen niet werkt, probeer in dat geval iig of je bij 1800 toeren (of iets lager/horer) op de A kant van het emvk vacuum krijgt, slangetje erafdraaien en dan trekken en vinger op de aansluiting leggen, dan voel je vanzelf dat hij zuigt. daarvoor kun je het makkelijkste de techniek sectie volgen
www.v3c.nl/berichten.php?content=Varioma...agnose&menu=techniek
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-11-2008 08:21 #736245
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Overbrenging 340 vario
4200 toeren is echt teveel bij 100 km/u Zal zo achter in de 3000 moeten zijn.
Moderators: Mark Smeets