Aan alle 340 vario rijders!!
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
het gaat om de vacuumleiding tbv de koppeling,
vanaf het inlaatspruitstuk loopt een slang naar de bovenkant van het emvk, deze gaat via een T-splitsing het emvk in, en de andere kant van de T gaat door naar de ontkoppelaar, vanuit de koppelaar gaat er een leiding naar de koppeling en om deze gaat het!
wat is het verhaal, tot nu toe heb ik op z'n minst bij 9 vario auto's gezien dat deze leiding tegen een rand van de cabinewand aankomt en de leiding schuurt hier door. tot nu toe was bij 4 van die auto's de leiding nog in goede staat, ingekrast maar nog lang niet lek. bij de andere 5 zat hier al een minuscuul vacuumlekje of scheurde de slang als ik hem wat open vouwde op de breuk.
om dit probleem te verhelpen dient een stukje kantrubber over dit staal heen geplaatst te worden, zodat de leiding wat "zachts" heeft om tegenaan te trillen. bestaande schade aan de leiding is op te lossen met pvc lijm en een krimpkousje, (pvc lijm in het gleufje, krimpkousje over de leiding heen op die plek)
foto's:
op die foto ligt de leiding niet tegen het schutbord aan omdat mijn pols deze iets wegduwde bij het nemen van de foto. in het echt ligt de leiding nauwelijks vrij en komt deze bij stationairloop wel tegen dit stukje staal aan.
de lengte van het rubber is nodig om het goed op z'n plaats te laten zitten, het kantrubber zit er anders maar half op.
er is absoluut geen brug nodig voor het plaatsen van dit stukje kantrubber, vanuit de motorruimte kun je er ook zo bij. mocht je een stukje kantrubber willen en je weet niet waar je dit kunt krijgen dan moet je mij een pb'tje sturen, dan komt er een stukje jouw kant op in een envelop.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
ik heb veel gedacht, maar ik weet niet zeker of ik het ook gedaan heb:+
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Daar heb je me toen inderdaad op gewezen Anjo, inmiddels bijna twee jaar later zit op de 'schuurplek' een stukje isolatie tape...:woops:
Mocht je nog aan dat kantrubber kunnen komen dan houd ik me aanbevolen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
jaa ik moet toegeven, ik heb al bij div auto's dat slangetje vervangen ivm vacuumlek doordat hij helemaal doorgeschuurd was. vind het wel vaag aangezien enkel de 340's van na 84 er last van lijken te hebben, is waarschinlijk een lengtewijziging geweest oid.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Extra extra, read all about it!!!!!koentje;153896 schreef : een heuse v3c terugroepactie?!
Volvo cars NL roept na meer dan 20 jaar 1500 Volvo's uit de 300 serie terug! 26 aug 2010
Een enthousiaste verzamelaar heeft een ernstige ontwerpfout ontdekt. Door een vacu?mlek in de automatische transmissie verliest onze atmosfeer een te grote hoeveelheid aan lucht. Dit heeft de EU vandaag bekend gemaakt. Volvo biedt de gedupeerden een lolly aan ter compensatie.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
misschien heb ik dan nog mazzel... :p
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.