Vario ombouwen naar handbak.
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;57441 schreef : Voor de APK zou het dan misschien wel mogen, maar voor de wet toch niet?
Als ik nu voor de APK kentekenplaten z?nder duplicaatcode op mijn auto plak, komt hij er zonder meer doorheen, maar als vervolgens Oom Bromsnor mij in de smiezen krijgt parkeert hij een bon op de deurmat.
APK is g??n afspiegeling van de wet.
Joost bedoelt gele platen met een 1-tje of zo er in. Voorals je de autopapieren kwijt bent. Dan moet je buiten een nieuw kenteken bewijs ook nieuwe platen op je auto.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Maar om ontopic te blijven: stuur gewoon een mailtje naar de RDW, als het meezit heb je volgende maand al een antwoord.
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen om maar 'gewoon' een handbak eronder te maken zonder op te zoeken welk papierwerk er aangepast moet worden.
- V300 register
- Verbannen
-
tegenwoordig zijn de "duplicaatcodes" van nummerplaten en kentekenbewijzen gescheiden.
dus nu krijg je alleen een 1 of hoger getal op je nummerplaat, als je daadwerkelijk je nummerplaat kwijt bent geraakt.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik ken iemand die altijd nogal slordig was met zijn papieren.
Volgens mij heeft hij ondertussen een 4 of 5 boven het streepje staan... :uh-uhh:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
antiekeradio;57522 schreef : dat is niet meer zo.
tegenwoordig zijn de "duplicaatcodes" van nummerplaten en kentekenbewijzen gescheiden.
dus nu krijg je alleen een 1 of hoger getal op je nummerplaat, als je daadwerkelijk je nummerplaat kwijt bent geraakt.
Ik heb nog steeds de duplicaatcode op het kentekenbewijs en moet dus nog altijd kentekenplaten met de 1 voeren.
Als nu w??r een deel van het kentekenbewijs kwijtgemaakt zou worden, hoef ik niet code 2 (en dus w??r nieuwe platen) te hebben maar mag ik 'doorgaan' met 1.
Maar goed, dit is offtopic.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Bij deze een vraagje wat meer betrekking heeft op 't onderwerp:
Levert de ombouw van vario naar handbak ECHT geen problemen op?
Dit met in de gedacht dat er 2 soorten autorijbewijzen bestaan voor een handgeschakelde en automatisch geschakelde auto. Iemand die afgereden heeft in met een automaat mag toch niet in een handgeschakelde auto rijden?
Althans, zo waren de regels "vroeger".
Wanneer je de auto van een vario ombouwd naar een handbak mag er volgens het kenteken iemand met zijn automaat-rijbewijs in rijden. En dat terwijl het een handbak is. Iets zegt mij dat dit niet klopt.
Het zou een beetje vergelijkbaar zijn met iemand die een licht motorrijbewijs heeft en op een zware motor rijdt.
- V300 register
- Verbannen
-
Elke gezonde jongere met een rijbewijs kan gewoon alles rijden, dus ik zie het probleem niet.
- V300 register
- Verbannen
-
De keuring die je dan doorloopt is heel beperkt en volgens mij ook niet duur.
Zoals Erik hierboven terecht aangeeft zijn er zeker wel redenen om dit toch maar te doen, al is het sec voor de APK niet nodig.
- V300 register
- Verbannen
-