Aanbieder koppelingsdelen vario/CVT

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2008 22:57 #627403 door V300 register
Aanbieder koppelingsdelen vario/CVT is gemaakt door V300 register
Er zijn in het verleden verschillende topics geweest van mensen die op zoek waren naar koppelingsplaten voor een 340 variomatic / CVT.

Ik heb inmiddels een aanbieder gevonden die gereviseerde platen kan leveren, met statiegeld/retour op de oude plaat.

De prijs voor zo'n koppelingsplaat met retour is 70 euro.
Zonder inlevering v/d oude plaat is het 90 euro.

Voor bestellingen kun je contact opnemen met de aanbieder zelf; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

(Ze kunnen overigens ook nog koppelingen van 340 schakel en 360 leveren)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 09:10 #709804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanbieder koppelingsdelen vario/CVT

antiekeradio;54560 schreef : Er zijn in het verleden verschillende topics geweest van mensen die op zoek waren naar koppelingsplaten voor een 340 variomatic / CVT.

Ik heb inmiddels een aanbieder gevonden die gereviseerde platen kan leveren, met statiegeld/retour op de oude plaat.

De prijs voor zo'n koppelingsplaat met retour is 70 euro.
Zonder inlevering v/d oude plaat is het 90 euro.

Voor bestellingen kun je contact opnemen met de aanbieder zelf; Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

(Ze kunnen overigens ook nog koppelingen van 340 schakel en 360 leveren)

Da's helemaal niet zo duur!
Toch wel ECHTE asbest-koppelingsplaten zeker ;)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 10:18 #709808 door V300 register
Tuurlijk die oudewetse chryostiel platen die slijten veel minder hard dan die rotzooi die ze nu verkopen. De kans om er ziek van te worden is ook echt minimaal... Nee serieus das echt minmaal maar goed dan zit ik nog niet te wachten op asbest platen haha... Ze gaan wel langer mee.

By the way levert hij ook drukgroepen???? Die zijn op dit moment schaartser dan de platen van een 340. Platen voor 70 euro, is ONWIJS goedkoop... Heb hier nog een rekening liggen van een reserveplaat van mij 140 euro.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 11:09 #709810 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Aanbieder koppelingsdelen vario/CVT
70 euro vind ik niet onwijs goedkoop, maar een goede aanbieding. Het is idd handiger een hele set te kopen. Ook hiervan is het handig om te weten of, in ieder geval de schakelversies, nog onder andere types of automerken zijn gemonteerd (zelfde spiebaan???)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 11:10 #709811 door E. van Oostveen
Lijkt me misschien wel handig dat een speciale commissie, aangesteld door de leden, deze taak op zich nemen. Ook wat betreft andere onderdelen. Wellicht kan hierdoor een mooie documentatie ontstaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 11:42 #709814 door V300 register
Ik heb nog eens gekekeken in de doos maar er zit bij mij ook een druklager bij van 30 euro. Dus de plaat zelf is dan 100... (aangepast 110 natuurlijk) Dus ja Erik je hebt gelijk, het is niet onwijs goedkoop maar een goede aanbieding is het wel. Overigens zou een schakelplaat voor deze prijs redelijk aan de prijs zijn daar zijn er nog genoeg van!

De versie van een automaat is volgens mij kleiner dan van een schakel.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 11:56 #709820 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aanbieder koppelingsdelen vario/CVT
Wouter, mag ik er nog even aan toevoegen dat Dafhobby ook veel andere 300-serie onderdelen heeft?
Plaatwerk enzo, en nog van alles.
Dus als iemand eens iets zoekt, kan 'ie het bij Dafhobby proberen.
Hoe ouder de 300, hoe groter de kans dat hij het heeft.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 12:04 #709824 door E. van Oostveen
Dat is Wouter, en veel anderen, al wel bekend, maar het is goed dat je het hier (nogmaals) noemt. Je kunt met je vario ook terecht bij de DAF-club.

Offtopic: Ik zat gisteren in een mooie 343-vario uit 1977. Hij was niet helemaal orgineel (en jammergenoeg is bij het verwijderen van de radio ook een deel van het broze dashboard afgebroken), maar het gaf toch een speciaal oltimer gevoel. De eenvoud en doorzichtigheid, bijvoorbeed hoe onderdelen bevestigd zitten, vormen een overzichtelijke auto. Daar ben ik wel gecharmeerd van...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2008 12:06 #709825 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aanbieder koppelingsdelen vario/CVT
Die onderdelen zitten anders aardig vast... ik krijg het dashboardkastlampje er niet eens uit:humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2008 14:08 #709839 door V300 register
Ze kunnen ook drukgroepen leveren, maar die waren zover ik weet nog niet standaard op voorraad.

In tegenstelling tot een voetkoppeling is het vervangen van de drukgroep en druklager niet essentieel bij deze koppelingen; als het slijtvlak nog een 'vlak' is (dus geen gegroefde langspeelplaat) en het lager stil loopt, kun je die delen gewoon terug monteren.

W?l belangrijk is het vervangen van de lagers voor en achteraan de koppelingsas.

PS het was niet de bedoeling om de discussie over onderdelenvoorziening door V3C in deze thread voort te zetten, dit is enkel een tip/aankondiging over CVT koppelingsplaten. Die discussie hoort in het ledenforum thuis en is hier dus in principe offtopic.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC