Sproeier cabarateur verstopt?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-04-2008 18:17 #627318
door V300 register
Sproeier cabarateur verstopt? is gemaakt door V300 register
Sinds gister rijd mijn auto niet meer op benzine. Onlangs is gas ingebouwd, maar auto schakelt nu niet meer over op benzine (na indrukken schakelaar). Na contact met Orsouw, blijkt LPG installatie in orde, brandstofcircuit is goed tot aan cabarateur. Pomp e.d dus niet defect.
Vermoeden is dat de sproeier verstopt is? Iemand een idee of dit het zou kunnen zijn en hoe je dit eventueel verhelpt.
Vermoeden is dat de sproeier verstopt is? Iemand een idee of dit het zou kunnen zijn en hoe je dit eventueel verhelpt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2008 19:14 #705519
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Sproeier cabarateur verstopt?
Helemaal niet op benzine: Bij het inbouwen hebben ze ook een benzine afsluiter ingebouwd??? Deze kan wel eens defect zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2008 13:12 #705547
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sproeier cabarateur verstopt?
De afsluiter die jij bedoelt Erik, is gecontroleerd. Deze kan namelijk worden uitgeschakeld middels een noodknop. Testen met slangetjes loshalen heeft laten zien dat de afsluitklep gewoon werkt en dat er tot aan de cabarateur benzine aankomt. Dit kan dus niet het probleem zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2008 21:18 #705560
door V300 register
vaak zit er op de carburateur zelf ook nog een afsluiter.
controleer of die spanning krijgt en of hij tikt bij loskoppelen/aankoppelen van de connector.
je kunt deze ook even loshalen en de aansluiting met perslucht doorblazen.
controleer of die spanning krijgt en of hij tikt bij loskoppelen/aankoppelen van de connector.
je kunt deze ook even loshalen en de aansluiting met perslucht doorblazen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-05-2008 15:20 #709973
door V300 register
Heb inmiddels de elektronische klep op de cabarateur gecontroleerd en deze tikt naar behoren. Wouter jij gaf nog aan dat ik deze kan doorblazen met perslucht. Is dit nog nodig nu ik weet dat hij tikt en zo ja waar blaas je deze door?
Plan is om een pakkingenset voor cabarateur te kopen en de cabarateur open te halen en weer in te bouwen met de hoop iets tegen te komen. Flotter die bv blijft hangen.
Plan is om een pakkingenset voor cabarateur te kopen en de cabarateur open te halen en weer in te bouwen met de hoop iets tegen te komen. Flotter die bv blijft hangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-05-2008 17:24 #709990
door V300 register
De sproeier zelf kun je doorblazen, het voorste deel (messing) kun je eruit trekken en doorblazen. Maar het gat waar ie in de carb. gaat kun je ook met perslucht doorblazen, wel oppassen met benzine die bovenuit de venturi's geblazen wordt.
Slechte stationairloop heb ik zo meerder malen opgelost.
dsangers;54738 schreef : ......deze kan doorblazen met perslucht. Is dit nog nodig nu ik weet dat hij tikt en zo ja waar blaas je deze door?
De sproeier zelf kun je doorblazen, het voorste deel (messing) kun je eruit trekken en doorblazen. Maar het gat waar ie in de carb. gaat kun je ook met perslucht doorblazen, wel oppassen met benzine die bovenuit de venturi's geblazen wordt.
Slechte stationairloop heb ik zo meerder malen opgelost.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-05-2008 23:17 #710467
door V300 register
klopt is een probaat middel(ook doorblazen van de opening waar de stationaire sproeier in zat)had wel de brilleglazen vol benzine dus kijk uit voor je ogen
Moderators: Mark Smeets