slippend wegtrekken
- V300 register
- Verbannen
-
wat kan ik doen als mijn volvo340 variomatic slipt met wegrijden ,het is net of ik met half ingetrapte koppeling rijd.
ik hoorde iets over olie in de koppelingsbak maar het is een variomatic heeft die wel een koppelingsbak en hoorde ook nog dat ik een droge bak kan hebben.
wie o wie kan mij helpen ?
groetjes rene
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- De riemspanning van de vario is niet goed. Vrij makkelijk op te lossen als je de auto even op een brug zet.
- De koppeling is versleten. Daaruit volgen twee mogelijkheden:
* De koppeling moet vervangen worden, of
* De koppeling is nog af te stellen met vulplaatjes
De riemspanning van de vario kun je stellen met de stelbout tussen de primair en de secundair. De koppeling is een droge plaatkoppeling, de dikte van de voering kun je zien als je de motorkap open doet, en van bovenaf in het koppelingshuis kijkt.
Oja, mogelijkheid nummero 3 is dat je teveel gas geeft en dat de bandjes doorspinnen, maar met die 60 PK lijkt me dat niet de meest voor de hand liggende oplossing

Succes!
- V300 register
- Verbannen
-
ok thnx alleen ben ik niet erg handig met autosDutchie;51767 schreef : Er zijn een paar mogelijkheden:
- De riemspanning van de vario is niet goed. Vrij makkelijk op te lossen als je de auto even op een brug zet.
- De koppeling is versleten. Daaruit volgen twee mogelijkheden:
* De koppeling moet vervangen worden, of
* De koppeling is nog af te stellen met vulplaatjes
De riemspanning van de vario kun je stellen met de stelbout tussen de primair en de secundair. De koppeling is een droge plaatkoppeling, de dikte van de voering kun je zien als je de motorkap open doet, en van bovenaf in het koppelingshuis kijkt.
Oja, mogelijkheid nummero 3 is dat je teveel gas geeft en dat de bandjes doorspinnen, maar met die 60 PK lijkt me dat niet de meest voor de hand liggende oplossing
Succes!
hihih
waar kan ik de primair en de sucandair vinden
bedankt alvast groetjes rene
- V300 register
- Verbannen
-
De primair en de secundair zijn de twee schijvensets waartussen de varioriemen lopen. Daarbij is de primair de set schijven die het dichtst bij de motor zit. Met de stelbout kun je de primair en secundair iets verder uit elkaar trekken, en dus de riemen spannen. Of er te weinig spanning op je riemen zit kun je vooraf al controleren door hem op en neer te bewegen.
- V300 register
- Verbannen
-
ok zal ff kijken vandaag
bedankt alvast voor verdere vragen meld ik me wel weer
gr rene
- V300 register
- Verbannen
-
we hebben een speciale afdeling voor de techniek van de variomatic, daar heb ik je topic dan ook naartoe verplaatst.
Stel jezelf even voor in de 'showroom' liefst met een paar fotos van de auto!!
het probleem wat je omschrijft kom ik vaker tegen, tien tegen 1 is het de koppeling. Niet mee doorrijden want dan ga je tamelijk binnenkort je wegenwacht of route-mobiel abbonnementje officieel in gebruik nemen.
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
ben er niet blij mee maar is nieet anders
wie weet iemand die mij kan helpen met repareren voor een leuk prijsje
gr rene
- V300 register
- Verbannen
-
ik ben nu op me werk en heb hier geen foto bijdehand
vriendelijke groet rene
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-