ff wat anders,
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dutchie;44521 schreef : Loopt de motor niet te arm? Hoeveel toeren maakt ie bij stationair toerental?
net het emvk uit elkaar gehaald, er bleek 1 van die 2 klepjes gescheurd te zijn bij de steel dus daar lekt hij. eigelijk is het ook wel logisch, koude motor> rubbertje is relatief hard en stijf, > hij sluit nog redelijk waardoor je motorvacuum niet beinvloedt wordt ivm stationair lopen> wegrijden en rijden gaat goed > hoe warmer de motor, des te soepeler het rubbertje, des te meer het rubbertje gaat lekken.
bij deze, ik ben op zoek naar een paar van deze rubbertjes weet iemand of hij/zij deze heeft liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
2 oplossingen voor jouw probleem:
- 1 het 'low gear' probleem: verbind de sensor/schakelaar op het hoofdremcilinder door, en/of vervang het tachorelais.
2; het bokken/afslaan: controleer staat van onderhoud van de auto en stel de carburateur af, of laat dit doen.
bougies, klepspeling, verdelerkap, vervuiling van carburateur, er zijn best veel mogelijke oorzaken, zeg maar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
antiekeradio;44557 schreef : Hoi Anjo:
2 oplossingen voor jouw probleem:
- 1 het 'low gear' probleem: verbind de sensor/schakelaar op het hoofdremcilinder door, en/of vervang het tachorelais.
2; het bokken/afslaan: controleer staat van onderhoud van de auto en stel de carburateur af, of laat dit doen.
bougies, klepspeling, verdelerkap, vervuiling van carburateur, er zijn best veel mogelijke oorzaken, zeg maar.
ha wouter, ik had in een eerdere post al gereageerd dat ik de oorzaak gevonden had, een lek klepje in de emvk aan de bergremzijde. doordat het klepje lekt wordt het motorvacuum beinvloed en loopt de motor slecht, met het stationair is niets mis want bij een koude motor loopt hij ook perfect als de choke een stukje uit staat, zodra de motor warm wordt wordt het rubbertje soepel en gaat hij alsnog lekken, ik heb toen het klepje aan de andere kant hier gezet, toen liep de motor perfect bij warme motor alleen bleef hij dan wel gelijk zeg maar in z'n eerste versnelling hangen.. het is dus echt het rubbertje zeg maar, bij die post had ik ook al gereageerd met de vraag of iemand deze rubberen klepjes heeft liggen. het is overigens een bekend probleem want er zijn nog veel meer mensen die hier problemen mee hebben merk ik uit het forum, is het geen idee om een stuk of 100 van die rubbertjes te laten maken? daar kun je op zijn minst weer 50 auto's mee helpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
slb_340;44541 schreef : V3C opzoek naar rubbertjes!
inderdaad!!!!!!!!!!!!!!!!!!:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





