Variomatic geblokkeerd: wil niet meer in D of P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2007 13:35 #626597 door V300 register
Variomatic geblokkeerd: wil niet meer in D of P is gemaakt door V300 register
Beste lezer,

Ik heb het volgende probleem met mijn 340 variomatic uit 1988:

Toen ik achteruit in wilde parkeren bleek de versnellingshendel niet meer in zijn R te willen. Alleen D of N is nog mogelijk. Bijkomend probleem is dat de auto niet meer te starten is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!

Gr,

Stijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2007 13:55 #686217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variomatic geblokkeerd: wil niet meer in D of P
beste stijn

ik zou zeggen, registreer je even op het forum, dan heb je toegang tot veel meer van het forum en daar staat een speciaal gedeelte toegewijd aan de vario en zijn systemen.
misschien dat je daar je antwoord al kunt vinden :)
en verders kun je nog een hoop extra handige informatie tegenkomen op andere gedeeltes van het forum

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2007 19:45 #686218 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Variomatic geblokkeerd: wil niet meer in D of P
Kij eens of alle vacu?m slangen aangesloten zijn

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2007 00:50 #686231 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Variomatic geblokkeerd: wil niet meer in D of P

Niet geregistreerd;37631 schreef : Beste lezer,

Ik heb het volgende probleem met mijn 340 variomatic uit 1988:

Toen ik achteruit in wilde parkeren bleek de versnellingshendel niet meer in zijn R te willen. Alleen D of N is nog mogelijk. Bijkomend probleem is dat de auto niet meer te starten is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Alvast bedankt!

Gr,

Stijn

waarschijnlijk zit er iets niet goed in het schakelmechanisme onder de pook, of anders kan het nog in de hefbomen onder de auto zitten.

hij zou moeten kunnen starten in de N. als dat niet gaat zit het dus hoogstwaarschijnlijk in het pook verhaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2007 09:58 #686238 door V300 register
Hmmmm, je auto start niet meer en hij gaat niet meer in zijn R. Of is het toch de D?

In de versnellingbak schijnt een pin te zitte die de bak op slot kan zetten. Vermoedelijk is hier iets mee waardoor hij niet meer in zijn P kan.
Hierdoor zouden misschien ook andere versnellingen kunnen worden geblokkeerd.......
Heb je al eens geprobeerd om de auto met de hand een stuk te duwen en daarna weer te proberen of hij al zijn versnellingen weer pakt?

Daarnaast zit er, als het goed is, ook nog iets van een schakelaar in de pook. Deze zorgt ervoor dat er alleen gestart kan worden wanneer de schakelpook in de P of N staat. Misschien is deze schakelaar los gekomen en tussen de pook gaan zitten?

Persoonlijk zou ik ermee gaan beginnen om eens bij de versnellingspook te gaan kijken. Haal het kapwerk om de pook heen eens weg en geef je ogen goed de kost.

Succes ermee!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2007 10:08 #686379 door V300 register
Heren,

Bedankt voor jullie reacties, ik ga beginnen bij de pook!

Gr,

Stijn

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC