aanloop geluid bij gas los laten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
nou denk ik dat dit mogelijk een kapot lager is,, zijn er over deze geluiden ervaringen? heb ze nog niet eerder gehoord. en zo ja wat is hier aan te doen. het is een geluid alsof er iets aanloopt maar het is in ieder geval niet de beschermkap oid... olieniveau in die bak was genoeg, bij t vulpunt stroomde er nog wat uit, echter de olie was wel bruin van kleur
mvg anjo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
de oorzaak zit in 1 of meerdere van de volgende zaken:
- uitlijning motor-vario (hartlijnen op 1 lijn)
- slijtage vertandingen in de as
- slijtage/beschadiging van het achterste lager van het koppelingshuis
met name de laatste geeft soms al snel na vervanging (2 jaar, bij mij..) weer een licht schurend geluid. deze kan dus trillingen doorgeven aan de as, als die mee gaat trillen heb je een veel harder geluid.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
antiekeradio;35053 schreef : bak in neutraal, dan wordt de as ook anders belast.
de oorzaak zit in 1 of meerdere van de volgende zaken:
- uitlijning motor-vario (hartlijnen op 1 lijn)
- slijtage vertandingen in de as
- slijtage/beschadiging van het achterste lager van het koppelingshuis
met name de laatste geeft soms al snel na vervanging (2 jaar, bij mij..) weer een licht schurend geluid. deze kan dus trillingen doorgeven aan de as, als die mee gaat trillen heb je een veel harder geluid.
thx man ik laat em voorlopig lekker ff stilstaan, ga er zaterdagochtend weer naar kijke!
- V300 register
- Verbannen
-
Dat heeft geen haast, dit geluid is al heel lang aanwezig en men schijnt er lang mee door te kunnen rijden.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Variomatix;35185 schreef : Ik heb ongeveer hetzelfde euvel. Vooral bij hogere snelheid het gaspedaal lichten geeft dit geluid. Ik ga inderdaad eens het achterste lager in het koppelingshuis inspecteren.
Dat heeft geen haast, dit geluid is al heel lang aanwezig en men schijnt er lang mee door te kunnen rijden.
Jaah maar toch k rij er liever geen meter meer mee, nu is het dan nog het lager. Strax kan ik de complete aandrijflijn gaan vervangen bij wijze van spreken;).
Heeft er iemand enig idee waar ik een nieuw lager kan halen, een plaatselijke garage werkt alleen met het H-Base register, daar staan wel wat onderdelen in maar dit dus niet. Misschien een Volvo onderdelen shop oid?
bvd
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;35691 schreef : Jaah maar toch k rij er liever geen meter meer mee, nu is het dan nog het lager. Strax kan ik de complete aandrijflijn gaan vervangen bij wijze van spreken;).
Onzin. Als het het lager is, dan kan dat geen kwaad. Zoals eerder gezegd, ze kunnen er oud mee worden.
De Volvodealer heeft trouwens nog van die lagers