CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-09-2007 22:29 #626417
door V300 register
CVT - verschil 400 serie en 300 serie? is gemaakt door V300 register
Wat ik me af vroeg... Hoe kan het zijn dat de 340 cvt,s er nog in overvloed zijn, terwijl de 440 cvt,s als ze kapot gaan je het op de sloop ook wel kunt vergeten. Ow ja of ze zijn vanwege die reden op de sloop beland...
Ik heb pas weer een verhaal gehoord van iemand die vroeg naar een cvt voor zn 440 die had pas 120000km gelopen. Als ik op volvo forms kijk lees ik meer gezeik over de 440 cvt dan de 340 cvt. ZIjn die er dan zoveel gemaakt die 440 cvt,s? Dan moeten er nog zat zijn toch...
Ik heb pas weer een verhaal gehoord van iemand die vroeg naar een cvt voor zn 440 die had pas 120000km gelopen. Als ik op volvo forms kijk lees ik meer gezeik over de 440 cvt dan de 340 cvt. ZIjn die er dan zoveel gemaakt die 440 cvt,s? Dan moeten er nog zat zijn toch...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
04-09-2007 00:28 #681079
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
Weet je ook wat het verschil in tussen de CVT's en waaraan ze kapot gaan?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2007 09:26 #681087
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
De CVT van de 340 is een redelijk rechtoe-rechtaan systeem met twee paar rubberen riemen die worden gekoeld door omgevinsglucht.
De CVT van de 440 heeft eveneens een riem maar dan van allemaal kleine metalen plaatjes (schakeltjes) die door een badje van ATF automatenbakolie loopt. Omdat dit een black-box is waar je zelf niks aan kunt en waar revisiebedrijven voor conventionele (f)automaten ook niks mee kunnen ben je bij defecten overgeleverd aan de volvo-dealer. Aangezien de kosten voor een ruilunit de dagwaarde van een 440 overstijgen, betekent dit in bijna alle gevallen een enkele rit naar de sloop...
De CVT van de 440 heeft eveneens een riem maar dan van allemaal kleine metalen plaatjes (schakeltjes) die door een badje van ATF automatenbakolie loopt. Omdat dit een black-box is waar je zelf niks aan kunt en waar revisiebedrijven voor conventionele (f)automaten ook niks mee kunnen ben je bij defecten overgeleverd aan de volvo-dealer. Aangezien de kosten voor een ruilunit de dagwaarde van een 440 overstijgen, betekent dit in bijna alle gevallen een enkele rit naar de sloop...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2007 09:51 #681090
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
Ik wel eens iemand op een feestje gesproken die bij een revisiebedrijf werkte en die zei dat die 440 cvt's gewoon elke 100.000 kilometer gereviseerd moesten worden, bij rustig gebruik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
04-09-2007 13:53 #681104
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
Natuurlijk de vraag of dit systeem uitwisselbaar is met enig ander automaat of schakelbak zonder veel aanpassingen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2007 14:17 #681107
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
ombouw naar handschakeling is wel mogelijk, een conventionele automaat wellicht ook wel, maar daar ken ik van de 400 serie de details niet van.
het is dus niet voor niks dat de 1400 automaatversie nog tot 1992 verkocht is, een goed alternatief was er in de 400 serie voor die tijd nog niet.
als je automaat wilt rijden moet je ofwel een 300 serie nemen, of gelijk zo'n grote sloep (700/900 serie)
het is dus niet voor niks dat de 1400 automaatversie nog tot 1992 verkocht is, een goed alternatief was er in de 400 serie voor die tijd nog niet.
als je automaat wilt rijden moet je ofwel een 300 serie nemen, of gelijk zo'n grote sloep (700/900 serie)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-09-2007 15:01 #681122
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
De gewone (f)automaat in de 400 serie heeft een ander subframe onder de motro en minimaal een triangel van de voorwielophanging is anders. Het zou mij niks verbazen dat dat ook voor de CVT automaat opgaat. Oh jaa de aandrijfas(sen) zijn ook anders. Als je een 440 ombouwt moet je eigenlijk alles overzetten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2007 15:03 #681207
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
Heb diverse 440 gezien op internet met kappote cvt best lachen. Vrijwel nieuw, met erco trekhaak alles er op en er aan, 95000 of 100000 km a 500 euro, en word dik op afgeboden dus zeg maar 350 euro...
Wel een buitenkansje als je nog zo,n goede cvt hebt liggen! Maar ja aangezien ze zo vaak stuk gaan!
Wat kost een nieuwe cvt bij de volvo? 1500 a 2000 euro? Voor 440 340 zullen ze niet eens leveren
Wel een buitenkansje als je nog zo,n goede cvt hebt liggen! Maar ja aangezien ze zo vaak stuk gaan!
Wat kost een nieuwe cvt bij de volvo? 1500 a 2000 euro? Voor 440 340 zullen ze niet eens leveren
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2007 15:32 #681209
door V300 register
Lees dit maar eens na: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1040&highlight=automaat
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
Markvictor;35004 schreef : Wat kost een nieuwe cvt bij de volvo?
Lees dit maar eens na: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=1040&highlight=automaat
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-09-2007 17:06 #681212
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT - verschil 400 serie en 300 serie?
Effe de tijd voor genomen, wat een soap!!
Jammer dat de foto's er tussen uit zijn.
Jammer dat de foto's er tussen uit zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





