Krijg nou wat! Primair stuk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 16:45 #626309 door V300 register
Krijg nou wat! Primair stuk! is gemaakt door V300 register
Hoi,

Hoe kun je je primair snel mollen? Les 1, schakelstang niet goed afstellen. Hierdoor stond die bij mij tussen de p en de r of de r en de n in elk geval begon heel de pook te trillen en herrie te maken. ontiegelijke herrie echt ONWIJS! hET WAREN MAAR 5 SECONDE MAAR JA DAT BETEKEND AL OVERLEDEN!

Stang goed afgesteld en wat blijkt een zoemend geluid al bij 20km per uur! Waar zou het toch van komen.... Joepie...

Nu ben ik dus op zoek naar een primair, en stond pas eentje er op internet primair en secundair plus bijna nieuwe riemen voor 125 euri had ik die maar gekocht. Maar je je kunt niet alles hebben...

Maar dit gaat enkel dus om een primair. Prijs die ik er voor wil geven ligt een beetje aan de staat zeg tussen de 30 en 50 euro.

Op de sloop vroegen ze 50 maar ja dan moet je hem wel zelf eraf halen! (ze wouden hem wel op zo,n shuffel zetten kon ik er makkelijk bij. Zo veel werk is da niet (4 bouten maar koop er liever een van iemand van de club, als ik dan toch mag kiezen... ja toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 16:47 #678978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Krijg nou wat! Primair stuk!
Maar dan koop je hem denk ik niet voor 30-50 eurootjes. D?nk ik, ik weet 't niet zeker.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 16:49 #678979 door V300 register
100 dan? Och ja dat lijkt me ook duur, daar zie ik ze compleet voor op internet. Dan denk ik dat je er voor 50 een enkel deel ook moet krijgen, deze was ook zo duur die er nu onder hangt...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 16:50 #678981 door V300 register
Mijn primair kostte 750 euro :lol:

Min 120 euro statiegeld, dat wel.

Edit: onee, dat was de secundair.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 17:02 #678982 door V300 register
Overigens mijn broertje hoort het helemaal niet, die rijd ook wel eens in die auto... Dus uh... Wellicht angst haha....

Daarbij heb ik nog iemand geraadpleegd en die zei dat het niet kon, dat die daar stuk van ging van een paar seconde...

Laat ik het zou zeggen toen die eerst stuk was hoorde ik dat duidelijk een lager geluid. Als ik er nu onder lig flink toeren laat maken gaat die zoemen de primair. Maar toen die eerst stuk was kreeg ik oorpijn van het geluid. Nu dus niet, vele malen lichter...

Aangezien mijn broertje ook niks hoorde (en die geeft muziekles dus die heeft wel gevoelige oren) zal het wel goed zitten hoop ik. (ja dat zoemen hoort die wel maar volgens hem deed die dat altijd al) Ik kan me dat niet herinneren maar goed haha

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 17:03 #678983 door V300 register
Ow jouw primair van 750, maar das niet te vergelijken. Dan heb je niet zo,n rip ding, maar een ding waar elk onderdeel eruit is gehaald schoongepoetst en door zeer getalanteerde thuiswerkers met de hand inelkaar gezet is... en nooit meer stuk gaat...

Trouwens zoemend het is licht zoemend, volgens mij hoort dat ook. Bedoel te zeggen, mag je de vario horen in de wagen (lichtjes dus!!) of moet die helemaal stil zijn. Ze zeggen dat die dingen altijd herrie maken en dat dat hoort...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 17:26 #678984 door V300 register
Mijn vario maakt behoorlijk veel herrie. Je hoort de riemen als het ware 'lopen'. Hij rijdt er al twee jaar prima mee, dus het zal wel zo horen. Ben net terug uit de Franse Alpen en heb wederom geen problemen ondervonden. Als de Alpen geen ultieme test voor je auto zijn, dan weet ik het ook niet meer...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 17:30 #678986 door V300 register
Ja das zoemen of niet? Als je eronder ligt me de kap eraf, je geeft vol gas dan hoor je hem kei goed zoemen. Niet dat je er oorpijn van krijgt, wel dat je denkt wat een herrie! (oorpijn, teringherrie in iets minder beschaafd nl is zeker stuk)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 17:44 #678990 door V300 register
Mijn primair heeft ook weleens enkele keertjes "tandjesgepoetst". Ach ja, dat krijg je als er vrouwen in rijden. In totaal zeker wel meer dan 5 seconden. Ik weet zeker dat de mijne daarmee niet veel te lijden heeft gehad. Ik rijdt er nog steeds mee en heb er geen problemen mee.

Wat jij eens zou moeten doen: Olie eruit laten en eens in de olie gaan zoeken of er veel gruis in zit. Zit er echt veel gruis in, dan is er hoogstwaarschijnlijk wat aan de hand. Is je olie nog betrekkelijk zuiver, dan zou ik met niet eens zo'n zorgen maken om de primaire bak. Misschien zit het dan ergens anders in.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2007 18:21 #678995 door V300 register
Die olie is net ververst haha, dus om die nu weer te verversen! Ja tandjespoetsen is het wel maar in de hoogste vorm he! Het schrappen omdat je wagen niet stil staat is 1 seconde, het daadwerkelijk verkeerd plaatsen van de keuze hendel en dan gas geven, gaat heel de pook trillen ed...

Ik heb navraag gedaan en toch kan die dat makkelijk hebben! Ja he, het is wat anders dat je dat elke dag gaat doen, maar van 1 keer zou die daar nooit stuk van moeten gaan....

Tja als de expers het zeggen... Lijkt me ook wel logisch! Iedereen zet hem (in 15 jaar tijd) wel eens zo in de verkeerde stand, zou dan gelijk betekenen dat je je vario moet vervangen. Lijkt me sterk!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC