hoge toeren 2
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dus dan kun je goed geholpen worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Niet geregistreerd;32305 schreef : aangezien ik me op een een of andere manier niet kan registreren doe ik het maar zo....ik heb nog steeds het probleem dat mijn wagen hoge toeren maakt met een snelheid van 50 km , ik heb de slangentest gedaan waar bij ik op allebei de slangen druk heb en luch terug krijg maar bij 1 is het twijfelachtig, ook heb ik de bergrem geprobeerd als ik 50 rij maar daar is geen verschil te merken, nu ben ik ook onder de auto geweest en bij de slangingangen geblazen en dan zou links achter twijfelachtig zijn , athans ik blaas er in en er komt weer lucht terug alleen bij de een wat meer dan de ander, er zit een nieuw lucht filter in, de carb zit vast...hij zuipt ontzettend op deze manier, Antoon van Mullekom is niet thuis, waar kan het aan liggen? toch een membraam of ?de auto heeft 50.000 gereden heeft altijd binnen gestaan de lak is 99% hagelnieuw uit 1984 dus dit is wel een blijvertje...wie help mij uit de brand....ik heb al wat slangen vervangen die kapot waren richting de carbrateur maar helaas was het probleem nog niet weg, de tacho klikt ook op alles en de emvk doet het volgens ted bogers ook goed........
Ik weet bijna 100% zeker dat het membraam aan de linkerkant lek is. Iedere gevorderde variomaatrijder kan je vertellen hoe het zelfs zonder riemen demontage vervangen moet worden. Membramen zijn nog redelijk makkelijk te koop bij volvodealer, dafclub of Dafhobby.nl. Daf 66 en 46 hebben dezelfde membramen. Een klusje van een avondje.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Ik ben wel zeer benieuwd hoe je membramen en doorvoerpotje kunt vervangen zonder de riemen te verwijderen. Misschien als je de riemen op de secundair tussen de schijven kunt krijgen zou het kunnen lukken, kan ik me zo voorstellen.
Als dit inderdaad mogelijk is wil ik Ronald wel helpen.
Graag nader commentaar van diegenen die dit weten.
Ik gok overigens bij de problemen van Ronald op een lekkend doorvoerpotje.
Ted Bogers
Dordrecht
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
hierna kun je een pen steken in het gaatje wat in de gewichtendrager zit. je moet hiervoor achter het membraam zijn.
als de pen op zijn plaats zit, kun je de moer los draaien die in het doorvoerpotje zit, hierna zou als de pen niet aanwezig is de hele trommel verwijderd kunnen worden (maar de pen houdt alles op zijn plaats)
met de moer verwijderd, komt het doorvoerpotje en het membraam los.
deze kun je daarna dus vervangen cq reviseren.
Groetjes Woute
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;34569 schreef : je kunt bij gemonteerde riemen gewoon het deksel demonteren (eerst positie nauwkeurig markeren!)
hierna kun je een pen steken in het gaatje wat in de gewichtendrager zit. je moet hiervoor achter het membraam zijn.
als de pen op zijn plaats zit, kun je de moer los draaien die in het doorvoerpotje zit, hierna zou als de pen niet aanwezig is de hele trommel verwijderd kunnen worden (maar de pen houdt alles op zijn plaats)
met de moer verwijderd, komt het doorvoerpotje en het membraam los.
deze kun je daarna dus vervangen cq reviseren.
Groetjes Woute
Als je niet weet waar dat kleine gaatje achter de membraam zit is het behoorlijk zoeken. Kijk eerst of je een plaatje vindt van de inwendigen vario. ten overvloede dit gaatje zit achter het rubbermembraam in de as en met een boortje 3 mm of lange draadnagel erin en dan met vasthouden van het boortje de moer verder losdraaien. Als dat boortje eruit vliegt ligt de hele inhoud naar buiten.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Kun je deze methode ook volgen als de riemen tussen de schijven zitten.
Of te wel de schijven in de buitenste stand?
Ik heb toevallig een primair uit elkaar liggen zodat ik het bewuste gaatje op mijn gemak op kan zoeken.
Van deze primair was van de rechtertrommel de holle as trouwens compleet doormidden gebroken . Omdat hij door de moer op zijn plaats werd gehouden was het blijkbaar toch niet zo,n probleem.
Als iemand nog een losse trommel heeft liggen hou ik mij aanbevolen omdat ik deze reserve-primair graag weer in orde wil maken.
Bedankt voor uitleg,
Ted Bogers
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Ik heb voor jou wel een los trommeltje liggen. Ik heb ook een vario uit elkaar liggen. Kom maar naar mijn werkplaats a.s. dinsdag, woensdag of donderdag. Ik heb eventueel nog goede riemen en een goede membraam.
Voor het trommeltje hoef ik niets.
- Ted Bogers
- Nieuw lid
-
Ik heb met het reviseren van mijn reserve-primair geen haast.
Zeer beslist kom ik een keer langs, maar dit kan nog wel even duren.
Riemen en membramen heb ik zelf nog genoeg.
Voor een trommel en eventueel doorvoerpotjes hou ik mij aanbevolen.
Voorlopig bedankt,
Ted Bogers
Dordrecht